فرهنگ ايثار و شهادت بايد در تمام عرصه ها گسترش يابد

زاهدان - ايرنا - استاندار سيستان و بلوچستان گفت: فرهنگ ايثار و شهادت صرفا جنبه دفاعي و جنگ را در بر نمي گيرد بلكه در همه زمينه ها ما نيازمند گسترش اين فرهنگ والا هستيم.

به گزارش ايرنا، ' علي اوسط هاشمي' روزشنبه در نخستين گردهمايي مشاوران امور ايثارگران دستگاههاي اجرايي سيستان و بلوچستان با تبريك هفته بسيج افزود: پرداختن به فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان يك فرهنگ اصيل و با ارزش ايراني يك ضرورت است از اين رو بايد براي ترويج و زنده نگه داشتن اين فرهنگ بيش از بيش تلاش كرد.

وي شهدا را ايثارگران واقعي خواند و اظهار كرد: شهداي والاي مقام انقلاب اسلامي با پيروي از قيام امام حسين(ع) در راه دفاع از حق و امر به معروف و نهي از منكر گام برداشته اند، اين بزرگواران ايثارگران واقعي هستند.

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: فرهنگ دفاع مقدس درس آزادي و آزادگي با الهام گيري از اسلام ناب محمدي (ص) و انديشه هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي را براي جهانيان به ارمغان آورده است از اين رو عزت، اقتدار و شكوه امروز ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي در تمام عرصه ها مرهون از خودگذشتگي شهدا و مجموعه ارزشمند فرهنگ ايثار و شهادت است.

هاشمي بيان كرد: امروز كشور با فضاي سختي روبه رو است زيرا با چانه زني هاي سخت سياسي با كساني كه از ابتداي انقلاب تاكنون با ما دشمني ورزيده اند مواجه هستيم لذا نبايد راحت و غافل از اين فرصتها عبور كنيم و عادي به قضايا بنگريم.

وي با تاكيد بر حفظ و احياي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گفت: ما نبايد اين فريضه مهم و الهي را كوچك بشماريم زيرا احياي اين فريضه به منزله مبارزه با ظلم، فساد، تعرض و تعدي، بي‌نظمي و تجاوز محسوب مي شود.

همچنين معاون مديريت و توسعه منابع انساني استانداري سيستان و بلوچستان در اين گردهمايي با گراميداشت هفته بسيج گفت: بسيج از مهمترين بركات پروردگار به ايران اسلامي است لذا انقلاب اسلامي بايد با تفكر بسيجي بيش از بيش در مسير اهداف خود گام بردارد.

'زهرا اربابي' شناساندن و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در بين همه قشرها به ويژه جوانان را از مهمترين راههاي اداي دين مسوولان به انقلاب اسلامي دانست و افزود: با گسترش اين فرهنگ بركات عظيمي نصيب نظام جمهوري اسلامي خواهد شد.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه ايثارگران در جامعه از جايگاه والايي برخوردار هستند از اين رو حمايت از آنان داراي اهميت است.

وي خاطر نشان كرد: پاسداري از ارزش ها و آرمانهاي شهدا يكي از وظايف آحاد جامعه است زيرا تا زماني كه اين فرهنگ در بين مردم ما وجود داشته باشد نبايد نگران توطئه دشمنان بود.

2047/

سرخط اخبار استان‌ها