۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۷
کد خبر: 81396710
T T
۰ نفر
جهانگردان آمريكايي و اسلواكي به حرم مطهر رضوي مشرف شدند

مشهد - ايرنا - تعدادي از جهانگردان آمريكايي و اسلواكي روز شنبه به حرم مطهر رضوي مشرف شدند و از موزه ها و نمايشگاه فعاليتهاي آستان قدس رضوي ديدن كردند.

به گزارش ايرنا، يكي از جهانگردان آمريكايي در حاشيه بازديد از موزه فرش آستان قدس رضوي گفت: فرش ايراني در دنيا جايگاه والايي دارد كه ما در اين موزه، ارزش و اوج زيبايي و ظرافت هنر ايراني را مشاهده كرديم.

'ماريا جويدانا' گنجينه هاي تمبر، اسكناس و اشياي قديمي مربوط به علوم مختلف در موزه مركزي، عكسهاي قديمي حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و تاريخچه صحن‌ ها و رواق ها را از جذابيتهاي موزه آستان قدس رضوي ذكر كرد.

وي كاشي‌ كاري حرم مطهر رضوي را بي نظير دانست و افزود: استفاده از كاشي با رنگ هاي آبي و زرد و تركيب آنها با يكديگر به انسان آرامش داده و زيبايي حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را چند برابر كرده است.

جويدانا گفت: صداي اذان دلنشين است، حجاب زنها، نماز و دعا خواندن گروهي مسلمانان در حرم مطهر رضوي باشكوه است و ناخواسته انسان را مجذوب مي كند.

وي اظهار كرد: از توضيحاتي كه كارشناسان به ما دادند متوجه شديم كه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) داراي مهمانسرا، كتابخانه با حجم بيشماري از كتاب هاي با ارزش خطي و چند دانشگاه است كه من هيچ جاي مذهبي را نديده بودم كه چنين امكاناتي را براي مردم فراهم نمايد.

جهانگرد اسلواكي نيز گفت: حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) زيباترين مكان سياحتي و زيارتي در ايران است.

'مارتينا ترجينوا' اظهار كرد: قبل از ورود به ايران هرگز نام حضرت امام رضا (ع) را نشنيده بودم اما از زماني كه وارد ايران شدم همه جا اين نام و ارادت مردم ايران بويژه مشهد را به حرم مطهر رضوي مشاهده كردم.

وي افزود: بزرگي صحن جامع رضوي، معماري و آيينه كاري هاي استفاده شده در اين حرم مطهر زيبايي آن را چند برابر كرده است.

وي با بيان اينكه ايران كشوري با تمدن و اصيل است، گفت: در اين سفر فهميدم كه ايران يكي از مهمترين كشورهاي سياحتي - مذهبي جهان است.

حرم شناسي، بازديد از موزه هاي آستان قدس رضوي، پاسخ به سوالات و شبهات ايجاد شده در ذهن جهانگردان درباره اسلام و اهداي بسته هاي فرهنگي، از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده براي اين گروه از جهانگردان بود.

7489 / 664

سرخط اخبار استان‌ها