۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81397254
T T
۰ نفر
هدف‌ جریان‌های تكفیری ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش كرده شرایط در یمن آرام شود، گفت: هدف جریان‌های تكفیری و تندرو ایجاد اختلاف و بحران در میان مسلمان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی روز گذشته در حاشیه سفر به كشور جیبوتی با یحیی علی الراعی رییس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو كرد.

لاریجانی در این دیدار اظهارداشت: جریان‌های تكفیری و تندرو می‌خواهند در بین مسلمانان اختلاف و بحران ایجاد كنند، نباید فراموش كرد كه درگیری كنونی بین شیعه و سنی نیست چرا كه تكفیری‌ها اهل سنت را نیز به قتل می رسانند.

وی خطاب به رییس مجلس یمن یادآور شد: شما در یمن عملكرد داهیانه‌ای داشته‌اید و اجازه ندادید دامنه اختلافات افزایش یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی، یمن را كشوری تاریخی و بسیار مهمی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش كرده شرایط یمن آرام شود.

لاریجانی با بیان این كه نقش پارلمان یمن در ایجاد ثبات در این كشور بسیار مهم است، خاطرنشان كرد: ردپای صهیونیست‌ها و آمریكایی‌ها در ایجاد اختلاف بین مسلمانان مشاهده می شود، غربی‌ها در تبلیغات عنوان می‌كردند مساله سوریه به دلیل نبود دموكراسی در این كشور است، این در حالی است كه در عراق دموكراسی وجود داشت پس چرا به تكفیری‌ها برای حمله به آنجا نیز كمك كرده‌اند.

وی با بیان این كه صهیونیست‌ها گروه‌های تكفیری را تجهیز و تحریك می‌كنند، افزود: البته در حال حاضر برخی از غربی‌ها می‌گویند راه‌حل سیاسی را در سوریه قبول داریم اما معلوم نیست راست می‌گویند؟

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: شاید اختلاف‌ نظرهایی در كشورهای اسلامی وجود داشته باشد اما نباید این اختلاف نظرها به درگیری خونین منتهی شود.

لاریجانی افزود: ادامه رفت و آمدها بین دو كشور ایران و یمن به درك مشترك بیشتر منتهی می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی كه دوستی ایران با كشورهای اسلامی بیشتر شود توطئه دشمنان نیز افزایش می یابد كه باید در این زمینه هوشیار بود.



** ایران از یمن حمایت كند/دشمنی‌های فرقه‌ای بسیار خطرناك است

یحیی علی الراعی رییس مجلس یمن نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط زمانی ایجاب می‌كند كه از تفكرات ایران برای حل مشكلات منطقه‌ای استفاده شود.

وی افزود: باید توجه داشت دشمنی‌های فرقه‌ای بسیار خطرناك است به دلیل این كه بمب اتم یك شهر را خراب می‌كند اما درگیری‌های فرقه‌ای می‌تواند خانه‌ها را خراب كند.

رییس مجلس یمن یادآور شد: برخی اروپایی‌ها و آمریكایی‌ها در حالی در آرامش به سر می‌برند كه مسلمانان را با یكدیگر درگیر كنند و نباید فراموش كرد، آمریكایی‌ها عامل كشتن بسیاری از كودكان مسلمان هستند.

یحیی علی الراعی با بیان این كه ما با ایرانی‌ها برادر هستیم، خاطرنشان كرد: رییس جمهوری یمن از دیدار ما با شما استقبال كرده و تاكید بر حضور سفیر در دو كشور دارد، بنابراین از ایران می‌خواهیم كه از یمن حمایت كند.

سیام.9121**1336

سرخط اخبار سیاست خارجی