۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81397358
T T
۰ نفر
كاهش مقرری بیگران بیمه بیكاری یزد با كشف اشتغال پنهان

یزد - ایرنا - رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیكاری اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی یزد اعلام كرد: كشف اشتغال پنهان یكی از دلایل مهم كاهش مقرری بگیران بیمه بیكاری در این استان است.

'حسن ابراهیمی' روز یكشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیكاری استان یزد تا پایان مهر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12.4 درصد كاهش یافت.

وی اظهار كرد: مقرری بگیران بر این اساس در پایان مهرماه سال جاری تعداد مقرری بگیران بیمه بیكاری استان به دو هزارو 253 نفر رسید.

این مسوول خاطرنشان كرد: اشتغال به كار مقرری بگیران بیمه بیكاری در فرصت های شغلی همزمان با استفاده از مقرری بیمه بیكاری غیرقانونی است و منجر به قطع بیمه بیكاری این قبیل از افراد می شود.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیكاری اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی یزد ادامه داد: به استناد ماده 9 قانون بیمه بیكاری در صورتی كه بیمه شده بیكار، با هر عنوان و بر خلاف قانون مبالغی را از صندوق بیمه بیكاری دریافت كند مكلف به پرداخت وجوه دریافتی خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: برنامه ریزی برای اشتغال دوباره مقرری بگیران موضوع تبصره 1 ماده 9 قانون بیمه بیكاری، اشتغال دوباره مقرری بیگران آموزش دیده فنی حرفه ای، بازرسی مشترك با تامین اجتماعی در راستای كشف اشتغال پنهان مقرری بگیران، مكانیزه كردن حضور و غیاب از مهمترین برنامه های در دست برنامه ریزی و اجرای این اداره برای كاهش تعداد مقرری بگیران است. ك/1

1968/ 650

سرخط اخبار استان‌ها