۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81397364
T T
۰ نفر
نيروگاه برق استان مارب يمن مورد حمله خرابكارانه قرار گرفت

تهران - ايرنا - نيروگاه گازي توليد برقي در 'مارب' در منطقه 'صافر' استان 'مارب' ديشب (شنبه شب) بر اثر عمليات خرابكارانه تروريست ها از مدار خارج شد.

به گزارش خبرگزاري 'الشرق الاوسط'، 'صنعا' پايتخت يمن از ساعت يك بامداد امروز در تاريكي مطلق فرو رفته است . با توجه به اينكه اين نيروگاه منبع اصلي توليد برق پايتخت يمن است، بخش وسيعي از زير ساخت هاي اين شهر از فعاليت افتاده و هم اكنون گروههاي فني وابسته به وزارت برق اين كشور در حال تعمير دستگاههاي نيروگاه هستند.

نيروگاه مارب كه در سال 2009 تاسيس شد با قدرت 341 'مگا وات' از مجموع 850 مگا وات انرژي برق يمن را تامين مي كند . اين نيروگاه از سال 2010 تاكنون بارها با اهداف سياسي مورد حمله هاي خرابكارانه قرار گرفته است .

وزارت كشور يمن با اعلام اسامي خرابكاران تاكنون حتي يك نفر از آنان را هم دستگير نكرده است.

شمار حمله ها به تاسيسات زير بنايي يمن تا نيمه سال گذشته بالغ بر 150 حمله بود.

دولت يمن حملات خرابكاران به تاسيس انرژي اين كشور را به دو قبيله يمن نسبت مي دهد.

در ماههاي اخير حمله به نيروگاه برق استان مارب افزايش يافته به طوري كه 'جنبش انصار الله' وابسته به 'حوثي ها' خواستار همكاري با حزب 'اصلاح' براي محافظت از نيروگاه و خطوط انتقال برق يمن شد، اما قبايل اين استان همزمان با سكوت دولت با اين امر مخالفت كردند.

جنبش حوثي ها به رهبري 'عبدالملك الحوثي' قدرتمند ترين جريان سياسي يمن است كه موفق شد با برپايي اعتراض هاي گسترده مردمي دولت را وادار به پذيرش مطالبات سياسي و مدني كند. اين جنبش از تاريخ 21دسامبر (30 شهريور) تاكنون كنترل صنعا پايتخت يمن را در دست دارد.

به دنبال مذاكرات مخالفان از جمله نمايندگان جنبش حوثي با حكومت يمن و امضاي توافقنامه تقسيم قدرت در ماه گذشته، كابينه جديد اين كشور در حدود سه هفته قبل با 36 عضو از سوي 'خالد بحاح' نخست وزير، معرفي شد.

از آن زمان تاكنون به صورت روز افزون بر دايره حاميان و نفوذ اين گروه شيعي در ميان قبايل و مناطق مختلف يمن افزوده شده است.

هفته گذشته نيز 'عبد ربه منصور هادي' رييس جمهوري موقت اين كشور در نشستي با مقام هاي بلندپايه نظامي از حوثي ها به عنوان شركاي خود ياد كرد و فرماندهان نظامي را به همكاري با آن ها فراخواند.

خاورم** 1453**1651
۰ نفر

سرخط اخبار جهان