۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81397752
T T
۰ نفر
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: ایرنا نقش كلیدی در توسعه دارد

مشهد - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان رسانه ای جاری، پویا و بانشاط نقشی كلیدی در توسعه و پیشرفت كشور دارد.

'سید سعید سرابی' روز یكشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی در مشهد افزود: 'ایرنا' همیشه فعال، بانشاط و پویا در عرصه رسانه ای كشور و نیز خراسان رضوی حضور داشته و دارد.

وی گفت: در این میان با توجه به وجود بارگاه منور امام رضا(ع)، ظرفیتهای مختلف خراسان رضوی و نقش كلیدی و محوری استان در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان نیز همین موقعیت و جایگاه را در كشور داشته و تاكنون هم اینگونه بوده است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از ابتكارات بدیع و فعالیت بیش از پیش 'ایرنا' در خراسان رضوی افزود: نقش و اهمیت رسانه ها با توجه به فضای رسانه حاكم بر جهان بگونه ای است كه كسی نمی تواند جایگاه و نقش آن را كتمان كند.

سرابی ادامه داد: رسانه ها بسترهای مختلفی دارد كه از جمله آنها فضای مجازی است كه خبرگزاریها در این حیطه نقش حساس و كلیدی دارند.

وی گفت: مجموعه ای همچون 'ایرنا' در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش زیادی در توسعه و پیشرفت كشور دارد لذا باید در حد و اندازه موقعیت خود به عنوان رسانه نظام ایفا نقش نماید.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره تاكیدات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه جنگ نرم ادامه داد: مصداق عینی این جنگ را در فضای رسانه ای می توان دید و بستر آنچه در فضای سیاسی جهان حاكم است در واقع رسانه می باشد.

وی افزود: از این رو رهبر فرزانه انقلاب سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را 'دست بزن نظام سلامی' توصیف فرموده اند تا در این جنگ نرم كه مبنای آن رسانه ای است 'ایرنا' بتواند به عنوان خبرگزاری رسمی نظام اسلامی نقش خود را در فضای بین المللی ایفا نماید.

سرابی گفت: در جهان امروز هر اتفاق و فعالیتی كه در عرصه های مختلف نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی رخ می دهد در پیوند و ارتباط جدی با فضای رسانه ای است و هیچ طرح و اندیشه ای در هیچ عرصه ای بدون در نظر گرفتن پیوستهای رسانه ای قابل تصور و تحقق نیست.

وی ادامه داد: از این رو بروز و ظهور رسالتهای فرهنگی و دینی نظام و پیام و گفتمان نظام جمهوری اسلامی همچنین اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در سطح بین المللی از طریق بستر رسانه ای محقق شده و می شود.

سرابی افزود: به جز فرصتهای رسانه ای در این حوزه برای انتقال پیام انقلاب به جهان، فرصت و مجال جدی دیگری نداشته ایم و در پیچیدگی عرصه جنگ رسانه ای با همه محدودیتها و كمبودها در این حوزه توانسته ایم نقش موثر و تاثیرگذار خود را ایفا كنیم.

وی نمود این تاثیر را در جریان بیداری اسلامی در منطقه و كشورهای مسلمان عنوان و بیان كرد: در واقع توانستیم از فرصتهای رسانه ای محدودی كه داشتیم اندیشه های خود را به جهان منتقل كنیم و اینك باید جدیتر وارد این عرصه شویم.

2713/660

سرخط اخبار استان‌ها