۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81398043
T T
۰ نفر
نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس 48 ساعت پس از پایان رای گیری اعلام می شود

تهران-ایرنا- هیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس روز یكشنبه اعلام كرد كه نتایج انتخابات ریاست جمهوری این كشور 48 ساعت پس از پایان رای گیری اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری النشره، هیات برگزاری انتخابات تونس، افزود: میزان استقبال رای دهندگان در خارج از كشور تاكنون به 19 درصد رسیده است.

این هیات همچنین ادامه داد: میزان مشاركت مردمی تا 3 ساعت پس از آغاز رای گیری به 12 درصد رسیده است.

در رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس كه سومین انتخابات آزاد در این كشور از زمان سرنگونی دیكتاتوری 'زین العابدین بن علی' در سال 2011 است، حدود 30 نامزد شركت كرده اند.

بیش از سه سال از سرنگونی حكومت تك حزبی بن علی می گذرد و تونس با تصویب قانون اساسی جدید و جلوگیری از بروز ناآرامی و اغتشاش به الگویی برای منطقه تبدیل شده است.

ماه گذشته نیز انتخابات عمومی پارلمانی در تونس برگزار شد كه در آن حزب ندای تونس بیشترین كرسی های پارلمان را از آن خود كرد و از حزب 'النهضه' كه در نخستین انتخابات آزاد این كشور در سال 2011 در صدر قرار گرفته بود، پیشی گرفت.

قیام های مردمی سال 2011 جرقه ای برای آغاز دیگر انقلاب های مردمی علیه حكومت های استبدادی در كشورهای عربی شد . بن علی دیكتاتور سابق این كشور كه به دنبال كودتایی در سال 1987 روی كار آمد، پس از 23 سال حكومت سرانجام ناگزیر به كناره گیری از قدرت شد و به عربستان سعودی گریخت.

خاورم**1010**9329

سرخط اخبار جهان