۲ آذر ۱۳۹۳، ۲۲:۴۶
کد خبر: 81398452
T T
۰ نفر
دولت سوريه در حال عبور از شرايط بحران است

قم - ايرنا- يك شخصيت ديني اهل كشور سوريه گفت: برخلاف تبليغات منفي و مسموم دشمنان روند تحولات در سوريه به خوبي پيش مي رود و اين كشور در حال عبور از بحران ها است.

شيخ محمد وليد فيليون در حاشيه كنگره جهاني جريان هاي تكفيري از ديدگاه علماي اسلام يكشنبه شب در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: رسانه ها واقعيتهاي سوريه را منعكس نمي كنند بلكه همه چيز را به صورت وارونه و برخلاف روند حاكم بر اين كشور دنبال مي كنند.

وي ادامه داد: با همكاري مردم و كشورهاي همسايه، تروريستها در سوريه در حال ضعيف شدن هستند و هر روز تحولات برخلاف خواسته آنها رقم مي خورد.

اين روحاني كه مدرس وزارت تربيت سوريه مي باشد، گفت: گروههاي تروريستي در دامن كشورهاي غربي و برخي حمايتهاي منطقه اي رشد كرده و خسارات زيانباري را به امت اسلام وارد كردند.

وليد فيليون، برگزاري كنگره مقابله با تكفير را بسيار موثر خواهند و گفت: بايد به صورت عملي همه كشورها خصوصا علما با تكفير و تروريسم مقابله كنند.

وي همچنين گفت: داعش مهره و مامور استكبار براي اختلاف افكني در كشورهاي اسلامي است و همه بايد در برابر اين پديده شوم به هوش باشيم.

كنگره جهاني جريانهاي تكفيري از ديدگاه علماي اسلام كه از روز يكشنبه در مدرسه امام موسي كاظم(ع) قم آغاز شده، عصر امروز با برگزاري چهار كميسيون تخصصي با حضور علما و انديشمندان جهان اسلام ادامه يافت.

اين كنگره با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري و با اشراف آيت الله مكارم شيرازي و آيت الله سبحاني از مراجع عظام تقليد كار خود را با حضور جمع كثيري از علما و انديشمندان جهان اسلام در سالن همايش هاي بين المللي رسول اكرم(ص) در مجتمع فرهنگي و مدرسه علميه امام كاظم(ع) قم آغاز كرده و فردا به كار خود پايان مي دهد. ك/3

7401/ 550/1370

سرخط اخبار سیاست خارجی