۳ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۳
کد خبر: 81398686
T T
۰ نفر
رییس فدراسیون فوتبال: تیم ملی ایران در آفریقای جنوبی اردو می زند

ارومیه - ایرنا - رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم ملی كشورمان به منظور حضوری قدرتمند در جام ملتهای آسیا و حفظ آمادگی بیشتر در آفریقای جنوبی اردو می زند.

'علی كفاشیان' عصرروز یكشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: تیم ملی با برد برابر كره جنوبی روحیه بسیار خوبی گرفته است و با انگیزه بسیار بالایی برای حضور در جام ملتهای 2015 آسیا آماده می شود.

وی اضافه كرد: برگزاری اردوی 12 روزه در آفریقای جنوبی و برگزاری چندین دیدار تداركاتی با تیم ملی این كشور و چندین كشور دیگر را در برنامه تیم ملی ایران گنجانده ایم كه چند هفته پیش از شروع جام ملتها برپا می شود.

وی اظهار كرد: شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از 19 دی ماه امسال به میزبانی استرالیا در پنج شهر سیدنی، ملبورن، كانبرا، بریزبن و نیوكاسل برگزار می شود و تیم ملی كشورمان برای كسب آمادگی بیشتر و حفظ جایگاه برتر خود در آسیا آمادگی لازم برای شركت در این كارزار آسیایی را دارد.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حضور تیم فوتسال روسیه برای انجام چندین بازی تداركاتی در ایران از دیگر برنامه های مهم فدراسیون در آذرماه امسال است.

كفاشیان گفت: آذربایجان غربی پتانسیل بالایی در رشته های فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان دارد و حضور تیم بانوان و نونهالان در لیگ های برتر كشور و یك تیم در لیگ دسته دو كشور نوید بخش روزهای خوشی برای فوتبال این استان است.

وی افزود: این استان به دلیل هم مرز بودن با چندین كشور خارجی می تواند برنامه های مشترك بین المللی مناسبی با كشورهای همسایه برقرار كند و میزبانی مسابقات برون مرزی، انگیزه ورزشكاران استان را افزایش و زمینه كسب تجربه بیشتر برای آنان را فراهم می كند.

وی ادامه داد: وجود زیر ساخت های لازم برای رشته فوتسال در این استان به خوبی فراهم است و مسئولان هیات فوتبال آذربایجان غربی با مشاركت در برنامه های فدراسیون می توانند این رشته را به خوبی بستر سازی كرده و توسعه دهند.

وی اظهار كرد: حمایت خوب باشگاه شهرداری ارومیه از تیم فوتبال دسته دو این استان ما را براین وا می دارد كه در صورت ادامه همكاری این باشگاه و بستر سازی مناسب تیم هایی در لیگ های برتر فوتبال و فوتسال در اختیار این استان قرار دهیم.

كفاشیان گفت: برگزاری دوره های مربیگری و داوری و ارتقای سطح علمی و عملی داوران و مربیان موجب پیشرفت فوتبال در این استان می شود كه در این راستا فدراسیون فوتبال، حمایت و همكاری های لازم را با مسئولان هیات انجام می دهد.

علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال كشور برای برگزاری و حضور در مجمع هیات فوتبال آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر كرده بود.

7126/8136/1352









انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / كد
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش