۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81399070
T T
۰ نفر
تعدد جایگاههای تصمیم گیری از مشكلات مهم حوزه مسایل فرهنگی است

یاسوج - ایرنا - مدیركل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدد جایگاه های تصمیم گیری از مشكلات مهم حوزه مسایل مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد افزود: این امر موجب موازی كاری و هدر رفتن وقت و منابع می شود.

وی بیان كرد: باید تلاش شود شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مركز این استان در شهرستان های هشت گانه استان نیز تشكیل و فعال شود.

میرمحمدی اظهار كرد: شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد بر اساس مناسبت های مذهبی، ملی و انقلابی برنامه هایی داشته باشد و این برنامه ها نیز با انسجام و تنوع بیشتری اجرا شوند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه كتاب كهگیلویه و بویراحمد از پنج تا 11 آذر امسال در یاسوج، عنوان كرد: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه سعی خواهد شد در این نمایشگاه بن كتاب برای كاركنان استانداری استان خریداری و یا كتاب های مورد نظر استانداری تهیه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نقشه راه فرهنگی همواره مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است و وزارت كشور نیز در زمینه تهیه و تدوین این نقشه راه فرهنگی نقش محوری ایفا می كند.

مجید محنایی افزود: در این راستا از سوی وزارت كشور به استانداری های سراسر كشور اعلام شده كه با هدف تحكیم و تعالی باورهای دینی كاركنان خود اقدام به تشكیل شورای فرهنگی كنند.

وی بیان كرد: رویكرد اصلی شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی به منظور جلوگیری از موازی كاری و هدر رفتن منابع است.

محنایی وظیفه اصلی شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد را تصمیم گیری در زمینه برنامه های فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی مورد نظر كشور شامل ترویج فرهنگ اقامه نماز، عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در این استان اعلام كرد.

وی اظهار كرد: نشست های شورای فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد هر ماه یكبار در استانداری این استان تشكیل خواهد شد و مصوبات آن نیز در اختیار استاندار استان قرار گرفته و برای وزارت كشور نیز ارسال می شود.

محنایی عنوان كرد: ششم آذر امسال و در پنجمین روز از هفته بسیج با حضور استاندار كهگیلویه و بویراحمد از بسیجیان نمونه استانداری این استان تجلیل می شود.

7535/566

سرخط اخبار استان‌ها