اعتدال، روحيه تعامل و گفت وگو از ويژگيهاي فرهادي است

زاهدان- ايرنا- نماينده مردم خاش، ميرجاوه، كورين و نصرت آباد گفت: محمد فرهادي وزير پيشنهادي رييس دولت يازدهم براي وزارت علوم فرد مورد اعتماد رهبري و ملت بزرگ ايران است و داشتن روحيه اعتدال، تعامل و گفت‌وگو از ويژگيهاي وي محسوب مي شود.

حميدرضا پشنگ ريگي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اقدام دولت در معرفي محمد فرهادي به عنوان وزير پيشنهادي وزارت علوم قابل تقدير است، بيان كرد: فرهادي فردي خوش نام، سخت كوش و دلسوز با سوابق درخشان خدمت در تاريخ انقلاب است.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي افزود: وزير پيشنهادي علوم به تاسيس شركت هاي دانش بنيان، ورود حوزه صنعت به دانشگاه ها، كاربردي كردن رشته ها و پرداختن به طرح ها و اصول اجرا نشده در حوزه اين وزارتخانه اعتقاد دارد.

وي اظهارداشت: عدم راي اعتماد نمايندگان مجلس به وزراي پيشنهادي سابق، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور را با مشكلاتي رو به رو ساخت.

وي گفت: بر قراري آرامش نسبي و نشاط سياسي در دانشگاه ها به راي مثبت نمايندگان به وزير پيشنهادي علوم وابسته است.

وي تاكيد كرد: فضاي مجلس نسبت به وزير پيشنهادي كنوني مثبت ارزيابي مي شود زيرا وي برنامه هاي خوبي براي اداره اين وزارتخانه ارائه كرده است.

عضو مجمع نمايندگان سيستان و بلوچستان گفت: برنامه هاي وزير پيشنهادي علوم از جامعيت و گستردگي لازم بر خوردار بوده و اين امر علاوه بر بازگرداندن روحيه نشاط در دانشگاهها ، افزايش شاخص هاي پژوهشي و علمي در مراكز آموزش عالي كشور را به دنبال دارد.

پشنگ افزود: تجربيات موفق فرهادي در وزارت علوم و بهداشت در دولت‌هاي قبل كمك شاياني به خيز علمي كشور به سمت فتح قله‌هاي توسعه و پيشرفت مي كند.

محمد فرهادي كه از سوي حجت‌الاسلام حسن روحاني به‌عنوان پنجمين وزير پيشنهادي علوم در دولت يازدهم معرفي شده است در سال 1328 در شاهرود متولد شد.



وي در سال 1347 در دانشگاه فردوسي مشهد پذيرفته شد و دوره طب عمومي و تخصصي را در اين دانشگاه سپري كرد.

فرهادي در سال 1359 به‌عنوان متخصص گوش و حلق و بيني فارغ‌التحصيل شد و هم‌اكنون جراح و متخصص گوش و حلق و بيني و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران است.



وي در سال 1370 مركز كاشت حلزون شنوايي ايران را تأسيس كرد و اولين عمل كاشت حلزون شنوايي را در سال 1371 انجام داد.

وي انجمن علمي پزشكي ليزري و نيز انجمن علمي پزشكي خواب ايران را تأسيس كرد.

فرهادي رييس بخش و مركز تحقيقات گوش و حلق و بيني و جراحي سر و گردن مجتمع بيمارستاني رسول اكرم(ص) است و چندي پيش نيز داروي گياهي «ضدايدز» ايمود توسط گروه تحقيقاتي به‌سرپرستي وي به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافت.

از جمله مهم‌ترين سوابق اجرايي فرهادي مي‌توان به وزارت فرهنگ و آموزش عالي در فاصله سال‌هاي 64 تا 68 و وزارت بهداشت در دولت هفتم اشاره كرد.

وي مدتي نيز رييس دانشگاه تهران، قائم‌مقام جمعيت هلال احمر در دوران دفاع مقدس، مشاور وزير و دبير شوراي آموزش پزشكي كشور و رييس صندوق حمايت از پژوهشگران كشور بوده است.



در 13 شهريور 93 جلسه شوراي عالي هلال‌ احمر با حضور چهار نفر از اعضاي جديد در ساختمان صلح برگزار شد كه فرهادي توانست با 14 رأي به‌‌عنوان گزينه اصلي رياست هلال احمر، اعتماد اعضاي شوراي‌عالي هلال احمر را اخذ كند.



در 17 شهريور 92 با تأييد رئيس‌جمهور، محمد فرهادي جايگزين ابوالحسن‌ فقيه و رئيس جديد جمعيت هلال احمر شد.



در پي رأي عدم‌اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به فخرالدين احمدي دانش آشتياني، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس‌جمهور در نامه‌اي به رييس مجلس شوراي اسلامي، محمد فرهادي را به‌عنوان پنجمين وزير پيشنهادي علوم در دولت يازدهم معرفي كرد.

قرار است جلسه رأي اعتماد به فرهادي چهارشنبه هفته جاري (پنجم آذر) برگزار شود.

7312 / 653

سرخط اخبار استان‌ها