تاكيد استاد دانشگاه شهركرد بر پرهيز از سياسي كاري در راي اعتماد به وزير پيشنهادي علوم

شهركرد - ايرنا - استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهركرد با تاكيد بر پرهيز از سياسي كاري در راي اعتماد به وزير علوم، تحقيقات وفناوري گفت: مصلحت كشور و جامعه دانشگاهي نبايد قرباني زورآزمايي جناح هاي سياسي شود.

'عزيزالله ميرزايي' عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در پروسه پيشنهاد و راي اعتماد به وزير علوم، مصلحت دانشگاه و جامعه دانشگاهي بايد بيش از ديگر عوامل مورد توجه قرار گيرد.

وي اظهارداشت: سهم خواهي هاي برخي جناح هاي سياسي در انتخاب وزير علوم باعث شده تا تصميم گيري ها در خصوص تصدي اين وزارتخانه سياست زده شود .

ميرزايي ادامه داد: با توجه به معرفي دكتر فرهادي و سابقه وي در بخش هاي مختلف، زمان آن رسيده كه جناح هاي مختلف از زورآزمايي در ميدان سياست دست بردارند و بيش از اين وزارت علوم را بلاتكليف نگذارند.

وي بيان داشت: دانشجو و دانشگاهيان براي انجام فعاليت هاي آموزشي و توليد انديشه وفكر نيازمند فضاي آرام سياسي هستند.

اين مدرس دانشگاه با انتقاد از طولاني شدن بيش از حد روند انتصاب وزيرعلوم، افزود: مجلس براي پيشگيري ازواردشدن صدمات بيشتر به پيكره وزارت علوم بايد تكليف اين وزارتخانه را مشخص كند .

وي در زمينه سوابق پنجمين گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت علوم به مجلس اظهار داشت: دكتر فرهادي سوابق مديريتي موفقي در وزارت بهداشت دارد، از خطوط قرمز پا را فراتر نگذاشته و مورد وثوق دانشگاهيان است .

8125/558/ 1596

سرخط اخبار استان‌ها