۴ آذر ۱۳۹۳، ۴:۱۸
کد خبر: 81400155
T T
۰ نفر
نسبت دادن خوي ستيزه جويي به ملت ايران تعبيري غلط است

ياسوج - ايرنا - مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران معاصرگفت : نسبت دادن خوي ستيزه جويي به ملت ايران تعبيري غلط است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' عباس سليمي‌نمين ' شامگاه دوشنبه در دومين نشست خود با دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با انتقاد از افرادي كه در داخل كشور شكاف ميان ايران و آمريكا را ناشي از ستيزه جويي دانشجويان با آمريكا در حادثه تسخير لانه جاسوسي مي دانند ، افزود : عملكرد دانشجويان دراين واقعه دفاع از استقلال كشور بوده است.

وي بيان كرد : بعد از انقلاب هيچ حركتي مبني بر ستيزه جويي و اقدامات تلافي جويانه از سوي ملت و دولت ايران با هيچ يك از كشورهاي جهان صورت نگرفته است.

سليمي‌ نمين با اشاره به دشمني تاريخي آمريكا با ملت ايران اظهار كرد : بعد از انقلاب تجمع هاي زيادي به سركردگي آمريكا براي ايجاد كودتا در مرزهاي ايران صورت گرفت كه نشان از اين دشمني تاريخي است.

وي عنوان كرد:تعرض به سفارت كشورها در عرف ديپلماتيك امري ناپسند است اما اين موضوع در مورد آمريكا كه يك پايگاه نقض استقلال كشور ايجاد كرده بود صدق نمي كند.

سليمي نمين ابرازداشت:درسال هاي اخير برخي از افراد علت تحريم ها و موضوع هسته اي ايران را عملكرد نامناسب دولت قبل اعلام كرده اند و بخشي دشمني هاي ميان ايران و آمريكا را به جريان هلوكاست نسبت مي دهند كه اين افراد دارند آب به آسياب دشمن مي ريزند.

وي ادامه داد:بهترين آزمون براي اين افراد مذاكرات هسته اي در دولت جديد است كه طرف هاي غربي خلاف آنچه در توافق نامه ژنو مكتوب كرده بودند عمل كردند.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران معاصرتصريح كرد: دولت ايران قبل از اينكه آنها كوچكترين اقدامي انجام دهند تمامي مفاد توافقنامه را اجرا كردند، تا در مقابل تحريم ها برداشته شود و تحريم جديدي نيز وضع نشود اما آنها تاكنون هيچ يك از موارد اين توافق نامه را رعايت نكرده اند.

سليمي نمين گفت: وقتي دولت آمريكا اعلام مي كند كه سياست خارجي ما حفظ استقلال اسراييل در منطقه است بايد بدانيم كه اين دشمني به دوستي تبديل نخواهد شد.

وي افزود: با روي كار آمدن دولت يازدهم نظام سياسي ما زمينه را فراهم كرد تا ملت ايران يك بار ديگر آزموده را بيازمايند كه دراين آزمون مردم به روشني فهميدند دشمني آمريكا ريشه تاريخي دارد و با يك لبخند ما سياست آنها تغييري نخواهد كرد.

*** عملكرد حكومت پهلوي موجب حقارت ملت ايران شده بود

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران معاصر ايران همچنين درجمع دانشجويان دانشگاه ياسوج گفت: گذشته خفت بار ايران در دوران پهلوي و حقارتي كه بر اين ملت در آن دوره تحميل شد موجب حقارت ملت ايران شده بود.

عباس سليمي نمين افزود: خيانت هاي رژيم پهلوي به ملت ايران براي نشان دادن ارادت خود به اربابان انگليسي و آمريكايي اش بود.وقتي رضاخان سه منطقه مهم خانقين و كوه هاي آرارات و دشت نااميد را به ترتيب به عراق، تركيه و افغانستان بدون سر و صدا بخشيد معلوم بود كه از قاجار به خاك كشور بيشتر خيانت خواهد كرد.

سليمي نمين اظهار كرد: اين بخشش خودسرانه موجب بروز مشكلات امروزي منطقه سيستان و بلوچستان در زمينه كم آبي است.

وي دهه 20 را دهه آگاهي هاي مردمي منجر به ملي شدن صنعت نفت عنوان كرد و گفت: در اين دوره مطالبه اي صورت نمي گيرد، مگر اينكه مردم آگاه شده اند و به اين مطلب رسيده اند كه قبل از آن به غير از غارت و حقارت بر سر ملت نرفته است.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران ابراز داشت: وقتي لباس كهنه آمريكايي به تن سرباز و ارتش ايراني پوشانده مي شود هدف تنها تحقير ملت است.

سليمي نمين با اشاره به جشن هاي 2500 ساله شاهنشاهي گفت: آنها تاريخ هشت هزار ساله ما را به دو هزار و 500 سال تقليل دادند.

وي در اين نشست به سووالات و پرشس هاي دانشجويان پاسخ داد.

7529/671/1547
۰ نفر