۴ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۲۲
کد خبر: 81401615
T T
۰ نفر
نظر اساتید دانشگاه زنجان در باره وزیر پیشنهادی علوم

زنجان - ایرنا - معاون اجرایی دانشگاه غیر انتفاعی صوفی رازی زنجان گفت: اعتدال، عملگرایی و تجربه از ویژگی های بارز وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت علوم است.

'امامعلی دادخواه' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه وزیر پیشنهادی علوم در كابینه های مختلف كار كرده است، افزود: محمد فرهادی با توجه به سوابق كاری و روحیه اعتدالگرایی می تواند برای دانشگاه مفید باشد.

وی از دانشگاه به عنوان محلی برای پیشبرد اهداف توسعه ای كشور در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نام برد و اظهار كرد: تربیت طیف گسترده ای از آینده سازان كشور در دانشگاهها ضرورت خروج وزارت علوم از بلاتكلیفی را مضاعف كرده است.

معاون اجرایی دانشگاه غیر انتفاعی صوفی رازی زنجان گفت: مراكز دانشگاهی همواره در قبل، حین و بعد از انقلاب به دلیل وجود نسل جوان و پویا نقش بسزایی در پیشرفت كشور داشته اند.

دادخواه ادامه داد: بخشی از بار فعالیت های دانشگاهی با توجه به نوع ساختار دانشگاهها اعم از وجود نیروهای جوان و كنجكاو، محلی برای مباحثه، فعالیت انجمن های دانشجویی و وجود نشریات مختلف سیاسی بوده و باید اذعان كرد كه نمی توان با بهانه یك واقعه اجتماعی برخی از نیروهای انسانی جامعه را نادیده گرفت.

وی اضافه كرد: وزیر پیشنهادی علوم به واسطه تفكرات فراجناحی می تواند برای دانشگاه مفید باشد.



**فرهادی می تواند در مدیریت آموزش عالی كشور ثبات ایجاد كند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز گفت: فرهادی می تواند ثبات لازم را در مدیریت آموزش عالی كشور بوجود آورد.

'یدالله رجائی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه 'محمد فرهادی' گزینه خوب و مناسبی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: این چهره بارز علمی كارنامه درخشانی از فعالیت های گوناگون خود دارد.

وی یادآوری كرد: انتخاب فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی از سوی رییس جمهوری در برهه زمانی خاص و پس از كش و قوس های فراوان سیاسی انجام می گیرد.

دكتر رجائی تصریح كرد: فرهادی می تواند بهترین گزینه انتخابی و نقطه مشترك بین مجلس شورای اسلامی و دولت باشد.

رییس كمیته نخبگان و استعدادهای درخشان استان زنجان ادامه داد: وزیر پیشنهادی رییس جمهوری فردی علمی و پژوهشی است و جایگاهی برجسته در دانشگاهها دارد.

وی اظهار كرد: با قرار گیری فرهادی در راس وزارت علوم می توان تحولی در این وزارتخانه را شاهد بود و برنامه ریزی های لازم برای تحقق برنامه های مربوط به امور جاری و توسعه آموزش عالی را به سرانجام رساند.

رجائی ابراز كرد: كارنامه پر افتخار فرهادی بیانگر آن است كه همواره در راه اعتلای نظام گام برداشته و در مسیر مدون و چارچوب مشخص فعالیت های لازم خود را پیش برده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، با بیان اینكه فرصت بوجود آمده برای كسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی رییس جمهوری گرانبها و طلایی است، ادامه داد: یك سال و نیم از زمان روی كار امدن دولت تدبیر و امید می گذرد و این در حالی است كه مهم ترین و حساس ترین وزارتخانه دولت (وزارت علوم) بدون وزیر و با یك سرپرست كارها را پیش می برد.

وی اظهار كرد: مجلس شورای اسلامی بنا به تشخیص و مصلحت كشور در ارتباط با كسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید اهتمام جدی داشته باشد.

رجائی خاطرنشان كرد: تداوم بدون تكلیف ماندن وزارت علوم چندان خوشایند نیست و به نوبه خود معضلاتی را برای كشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری 'محمد فرهادی' را به عنوان پنجمین گزینه برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی كرده است.

/7320/7318/596 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ