آغاز تحصیل 10 هزار دانشجوی تازه ورود دانشگاه فرهنگیان از بهمن ماه

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه الزهرا (س) از آغاز تحصیل 10 هزار دانشجوی جدیدالورود این دانشگاه از بهمن ماه امسال خبرداد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه الزهرا (س) به منظور ارتقا مشاركت، ایجاد و گسترش همفكری در نهضت تولید علم منعقد شد.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این مراسم افزود: هم اكنون حدود 64 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند و در بهمن ماه سال جاری نیز حدود 10هزار نفر به این جمعیت افزوده خواهد شد كه حدود یك هزار نفر كادر آموزشی در كنار دانشجویان، كار تربیت دبیر را انجام می دهند.

مهرمحمدی ادامه داد: اكثر اساتید دانشگاه، مدرسان تربیت معلم هستند و دانشگاه به دنبال تبدیل وضعیت این اساتید به هیات علمی است.

وی، یكی از نیازهای دانشگاه را ارتقا سطح توانمندی های اساتید خواند و گفت: این موضوع یكی از زمینه هایی است كه می توانیم از همكاری و مشاركت دانشگاه الزهرا در آن بهره ببریم.

مهرمحمدی، ضمن اشاره به اینكه 50 درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران و 50درصد واحدها برای برادران است، تصریح كرد: بعد از دانشگاه الزهرا شاید دومین دانشگاه كشور باشیم كه این تفكیك جنسیتی در آن لحاظ شده و به همین منظور دانشگاه الزهرا می تواند پشتیبان خوبی برای واحد خواهران باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان وی، با اشاره به آغاز تاسیس دو پژوهشكده در دانشگاه فرهنگیان افزود: یك پژوهشكده تربیت اسلامی بر اساس اساسنامه در زمینه نظریه پردازی در حوزه تربیت اسلامی در قم و یك پژوهشكده مطالعات تربیت معلم در حال تاسیس است كه ظرفیت خوبی برای همكاری دو دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: احساس می كنیم كار تربیت معلم به لحاظ تئوریك در جامعه مهجور مانده است لذا یكی از رسالت های خود را در پژوهشكده، احیا جایگاه تئوریك تربیت معلم می دانیم.

مهرمحمدی با اشاره به اینكه دانشگاه فرهنگیان در مدت دو تا سه سال آینده باید پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش باشد، گفت: با توجه به بازنگری برنامه های درسی و رویكرد جدید، نیاز آموزش و پرورش به معلمان در حال تغییر است و برنامه های درسی جدید به معلمان جدید نیاز دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به امضای این تفاهم نامه اشاره كرد و گفت: امیدواریم با عقد تفاهم نامه از ظرفیت های دانشگاه الزهرا برای توسعه دانشگاه فرهنگیان استفاده كنیم و دانشگاه فرهنگیان نیز در زمینه هایی كه امكان پذیر است با این دانشگاه مشاركت خواهد كرد.

مهرمحمدی توضیح داد: این تفاهم نامه، فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه الزهرا است تا بتوانیم دانشگاه فرهنگیان را به شاخص هایی كه باید از حیث توسعه دست پیدا كند برسانیم.

وی با تاكید بر اینكه این دانشگاه پدیده ای نوظهور است، گفت: شاید این مجموعه با سطح بالای استانداردها و ملاك هایی كه مدنظر است هنوز فاصله داشته باشد، اما دارای ظرفیت های ارزشمندی همچون اساتیدی نخبه است كه سال ها در امر آموزش و تعلیم و تربیت فعالیت داشته اند.

مهر محمدی تصریح كرد: این دانشگاه، اكنون 100مركز تربیت معلم سابق را تحت پوشش قرار داده و در واقع یك چتر سازمانی است كه این مجموعه را راهبری كرده و به كار تربیت معلم در كشور می پردازد.

وی با اشاره به اینكه در پردیس های دانشگاه فرهنگیان در زمان حاضر 14رشته كارشناسی پیوسته تدریس می شود، اظهار داشت: جذب دانشجو در رشته های مختلف تربیت دبیر از جمله فیزیك، شیمی، ادبیات فارسی و حوزه هایی همچون تربیت مشاوره صورت می گیرد.

فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ