۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 81402113
T T
۰ نفر
همایش ملی میكروبیولوژی و بیوتكنولوژی در گرگان برگزار شد

گرگان - ایرنا - نخستین همایش ملی 'میكروبیولوژی و بیوتكنولوژی' با حضور استادان دانشگاهی و محققانی از سراسر كشور صبح چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

دبیر اجرایی این همایش به ایرنا، گفت: پس از فراخوان انجام شده برای همایش در مجموع 250 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

محمد حبیبی جویباری افزود: از این تعداد و پس از بررسی هیات داوران 120 مقاله علمی مورد پذیرش قرار گرفت كه در همایش امروز 10 مقاله توسط مولفان آن قرائت می شود.

وی بیان كرد: بقیه مقاله های پذیرفته شده نیز كه در قالب پوستر است در محل برگزاری همایش در معرض دید شركت كنندگان، استادان و دانشجویان قرار گرفته است.

حبیبی جویباری اظهار كرد: از مجموع مقاله های رسیده یك سوم آن توسط استادان و محققان استان گلستان در رشته‌های علوم پزشكی، میكروبیولوژی و علوم پایه است.

وی، بیوتكنولوژی و میكروبیولوژی كاربردی، میكروبیولوژی آب، پساب و دریا، میكروبیولوژی مواد غذایی و میكروبیولوژی خاك را از محورهای اصلی این همایش ملی برشمرد و بیان كرد: باتوجه به جدید و ناشناخته بودن این رشته های تحصیلی و نیز كاربردهای فراوان آن در جامعه، ضرورت داشت این همایش ملی برگزار شود.

به گفته حبیبی جویباری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در این دو رشته تحصیلی و در دو مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشجو دارد.

اكنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در تحصیلات تكمیلی حدود 4 هزار دانشجوی در 32 رشته كارشناسی ارشد و 11 رشته دكترا دارد.

591/7479/601
۰ نفر