۵ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۳۷
کد خبر: 81403218
T T
۰ نفر
هلال‌احمر ایران ظرفیت خوبی برای كمك به كشورهای منطقه دارد

تهران- ایرنا- رییس عملیات كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با تقدیر از نقش مثبت هلال احمر ایران در اجلاس پكن گفت:هلال‌احمر ایران ظرفیت خوبی برای كمك به كشورهای منطقه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، دبیركل این جمعیت در دیدار خود با رییس عملیات كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با اشاره به این كه خاورمیانه منطقه‌ای بسیار حساس است، اظهار كرد: روابط جمعیت هلال‌احمر با دفتر كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بسیار خوب است و در سطوح بین‌المللی هر كجا كه نیاز به همكاری بوده، ایران نقش خود را به خوبی ایفا كرده است.

دكتر سید احمد موسوی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش انجام عملیات‌های مشترك میان هلال‌احمر ایران و كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ افزود: به طور قطع كمیته شناخت خوبی نسبت به ظرفیت‌های هلال‌احمر ایران دارد كه بهره‌گیری از آنها می‌‌تواند درحل بسیاری از مشكلات منطقه از جمله مسایل موجود در عراق، سوریه، افغانستان كمك‌ كننده باشد.

وی با اشاره به اینكه مهاجرت و پناهندگی كه ناشی از مسایل داخلی كشورهایی چون عراق است، ایران را هم متاثر كرده و این امر به خودی خود یكی از این زمینه‌های همكاری بیشتر با كمیته را فراهم می‌كند، عنوان كرد: در این مورد باید در اجرای برنامه‌های مشترك و به ویژه بسیج منابع برای حل مشكلات موجود همكاری‌های مناسبی داشت.

دكتر موسوی همچنین درباره ارائه كمك‌های بشردوستانه ایران به غزه، افزود: اگر برنامه‌ای جامع با همكاری كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در این زمینه تعریف شود، آمادگی داریم تا كمك‌های خود را به غزه انجام دهیم، به علاوه برای گسترش خدمات درمانی خود در سوریه و لبنان نیز اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.

وی همچنین اعلام آمادگی كرد تا با همكاری و پشتیبانی كمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ، برنامه‌های مشتركی از سوی هلال‌احمر ایران برای كمك به مردم عراق انجام شود.

**هلال‌احمر ایران در همه شرایط به آسیب‌دیدگان كمك كرده است.

رییس عملیات‌ كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در خاورمیانه و خاورنزدیك هم در این دیدار با اشاره به اینكه مشاركت‌های دوجانبه خوبی در سطوح مختلف میان كمیته و ایران وجود دارد،اظهار كرد: سطح خدماتی كه در بیمارستان هلال‌احمر ایران یا سایر مراكز درمانی ایران در كشورهای همسایه ارائه می‌شود، نشان می‌دهد كه هلال‌احمر ایران در همه شرایط علاقمند كمك به آسیب‌دیدگان كشورهای منطقه و سایر كشورها بوده است.

«رابرت ماردینی» با اعلام اینكه بزودی راهبرد جدید كمیته منتشر خواهد شد، گفت: در راهبرد جدید كه برای سال‌های 2015 تا 2018 طراحی شده است، به علت افزایش جنگ و درگیری و احتمال آسیب دیدگی بیشتر مردم در كشورهای مختلف به این نتیجه رسیدیم تا در بودجه سال 2015 بیشترین هزینه را برای كمك به بازماندگان جنگ و درگیری ها اختصاص دهیم به ویژه این توجه به كشورهای سوریه، عراق، فلسطین اشغالی، غزه، كرانه باختری در منطقه بیشتر خواهد بود.

ماردینی با تاكید بر اینكه با توجه به شرایط خاص جنگ در عراق، سوریه و سایر كشورهای منطقه باید سرسختانه برای كمك به این كشورها اقدام و تلاش كنیم، اظهار كرد: نقش ما در این زمینه باید در جهت كاهش درگیری‌ها میان مردم منطقه و آوارگان باشد و در این زمینه ضروری است تا در بخش‌های بهداشت و درمان، آب سالم، تجهیزات پزشكی و كمك به آسیب‌دیدگان خدمات گسترده‌تری ارائه كنیم.

وی با تشكر از هلال‌احمر ایران برای اهدای كمك‌های سخاوتمندانه در عملیات‌های كمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه و لبنان گفت: این موارد نشان‌دهنده سطح مناسب و خوب همكاری‌ها میان كمیته و هلال‌احمر ایران است،به علاوه باید از نقش مثبت هلال احمر ایران در اجلاس پكن در زمینه رفع اختلاف میان كمیته و هلال احمر عراق كه نتایج مثبتی به دنبال داشت، تشكر كرد.

اجتمام**1293**1856
۰ نفر