۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81403601
T T
۰ نفر
مشاور مديرعامل همراه اول: تشعشع آنتن هاي همراه مضر نيست

بجنورد - ايرنا - مشاور مديرعامل شركت همراه اول گفت: برخلاف آنچه كه شايع شده، تشعشعات آنتن هاي تلفن همراه براي انسان ها ضرري ندارد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت مخابرات خراسان شمالي در روز پنجشنبه سيد موسوي در نخستين كارگاه آموزشي همزيستي و حفاظت در برابر اشعه موبايل در بجنورد گفت: آنتن‌هاي تلفن همراه سازگار با محيط زيست بوده و براي انسان خطري دربر ندارد.

اين پژوهشگر و عضو هيات علمي دانشگاه اظهار كرد: تمام سامانه هاي مخابراتي به ويژه آنتن‌هاي موبايل، قبل از ورود به بازار مورد تست و آزمايش قرار مي‌گيرد و پس از آن مجوز ورود را اخذ مي‌كند.

وي افزود: براي اعتمادبخشي به عموم مردم، ميزان تششعات سايت‌هاي بي تي اس در نقاط مختلف مورد آزمايش قرار داده‌ شده و توان امواج با استاندارهاي جهاني مقايسه مي شود.

موسوي در خصوص جايگاه فناوري و خدمات در زندگي انسان نيز گفت: با استفاده از علم و دانسته هاي صحيح مي توان در به كارگيري تجهيزات و فناوري هاي نوين به فضايي مملو از آرامش و كمال رسيد.

در اين كارگاه آموزشي كه با هدف آشنايي هر چه بيشتر كاركنان و كارشناسان مخابرات با تاثيرات تشعشعات وسايل ارتباطي بر جوامع انساني برگزار شد مباحثي چون جايگاه فنآوري و خدمات در زندگي مردم، محيط الكترومغناطيسي، طيف و استانداردهاي تابش پرتوهاي ار.هاش غيريونيزان مطرح شد.

بررسي ميدان هاي دور و نزديك، مرز بروز آثار بيولوژيكي تابش آنتنها، حدود آستانه مجاز ميدانها و تابش امواج، نمونه نتايج تحقيقات مبتني بر اندازه گيري هاي ميداني - موردي از ديگر سرفصلهاي آموزشي اين كارگاه يكروزه بود. ك/1

626
۰ نفر