۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81403677
T T
۰ نفر
ربیعی كارت زرد را بابت صداقت و درستكاری دریافت كرد

تهران-ایرنا- یك كارشناس حوزه كار گفت: كارت زردی كه در هفته جاری ، مجلس به علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی داد، در واقع به دلیل خلوص نیت، صداقت و تلاش بی وقفه ایشان در جهت حفظ حقوق نیازمندان است.

علیرضا حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: ربیعی از معدود مسئولان حوزه كار است كه با خلوص هرچه تمامتر مسائل جامعه كار را پیگیری می كند.

وی توضیح داد: وزیر كار وارث هشت سال بی كفایتی در وزارتخانه متبوع خود است و مشكلات عدیده ای به دلیل بی برنامگی های گذشته به حوزه كاری ایشان وارد شده است.

حیدری گفت: نباید فراموش كنیم كه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه بزرگ شكل گرفته است و در حقیقت این وزارتخانه به دلیل تحت پوشش قرار دادن چندین صندوق بزرگ، به نوعی كار بنگاه داری را نیز انجام می دهد.

به گفته این كارشناس حوزه كار، صندوق های عشایر روستایی، فولاد ، بازنشستگی و تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از اقتصاد كشور را در دست دارند و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی دستگاه بزرگی است كه كار اقتصادی هم انجام می دهد و باید هر لحظه پاسخگو باشد.

حیدری گفت: متاسفانه در سالهای قبل، سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت سیاسیون بود و دولتها از این ابزار كه به نوعی غیر دولتی هم محسوب می شود، بهره برداری غیرمجاز می كردند.

وی با اشاره به سیاست ربیعی در خصوص سازمان تامین اجتماعی گفت: ایشان همواره تاكید دارند كه صندوق تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچكس نیست و دارایی های این صندوق متعلق به كارگران كشور است.

وی تاكید كرد: به صداقت و امانت ربیعی اعتقاد راسخ دارم و یقین دارم همواره از منافع صندوق در جهت حمایت از كارگران علیرغم هر تهدیدی دفاع خواهد كرد.

وی در پایان یادآور شد: وزیر كار، كارت زرد خود را به واسطه صداقت و درستكاری اش دریافت كرد.

یادآور می شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه‌شنبه هفته جاری پس از بررسی سؤال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده كرمان از علی ربیعی وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی، از پاسخ‌های ربیعی قانع نشدند و بدین ترتیب هفتمین كارت زرد مجلس نهم به دولت یازدهم، به وزیر كار رسید.

سؤال پورابراهیمی پیش از این در كمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل قانع نشدن نماینده سؤال‌كننده از پاسخ‌های وزیر، برای رسیدگی بیشتر به صحن مجلس فرستاده شد.

پورابراهیمی از وزیر كار پرسیده بود: ملاك در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی كشوری و تأمین اجتماعی چیست؟

اقتصام(4) ** 9123 **1449

سرخط اخبار اقتصاد