۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81403769
T T
۰ نفر

فیبا فدراسیون بسكتبال ژاپن را تعلیق كرد

۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81403769
فیبا فدراسیون بسكتبال ژاپن را تعلیق كرد

تهران- ایرنا- فدراسیون بین المللی بسكتبال (فیبا) فدراسیون بسكتبال ژاپن را به علت كوتاهی در ادغام دو لیگ داخلی این كشور، تعلیق كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیبا تا پایان ماه اكتبر به ژاپن فرصت داده بود طرحی برای ادغام لیگ بسكتبال ژاپن و لیگ ملی بسكتبال تهیه كند.

اما تلاشها برای چنین توافقی به نتیجه نرسید و فیبا اواخر روز چهارشنبه اعلام كرد كه فدراسیون ژاپن حقوق خود به عنوان فدراسیون عضو از دست داده و از شركت در تمام رقابتها از جمله مقدماتی المپیك محروم می شود.

پاتریك بومان دبیركل فیبا با ابراز تاسف از این كه اوضاع به این مرحله بدون بازگشت رسید، اعلام كرد این اقدام به خاطر خود بسكتبال ژاپن انجام شد.

وی گفت: هدف از این اقدامات این بود كه ژاپن از فرصتی كه بازیهای المپیك 2020 برای بسكتبال این كشور فراهم می كند، نهایت استفاده را ببرد.

دبیركل فیبا گفت: ما خواهان برگزاری تورنمنت موفقیت آمیز بسكتبال در المپیك 2020 ژاپن با حضور تیم های ملی مردان و زنان ژاپن هستیم.

یاسوهیكو فوكاتسو رییس فدراسیون بسكتبال ژاپن ماه گذشته بعد از آنكه هیچ نشانه ای از رفع این وضعیت بغرنج مشاهده نشد، استعفا كرد. رییس لیگ ملی بسكتبال ژاپن هم از سمت خود كناره گیری كرده است.

كمیته اجرایی فیبا تصمیم گرفت هیئتی را به ژاپن اعزام كند تا با تشكیل یك نیروی ضربت هدایت فدراسیون ژاپن را برای انجام اصلاحات ضروری به عهده بگیرد.

در همین حال فدراسیون ژاپن اعلام كرد برای رفع این تعلیق تلاش می كند.

این فدراسیون در بیانیه ای اعلام كرد: ما این حكم را جدی می گیریم. ما می خواهیم با فیبا در تماس باشیم و با اصلاح فدراسیون تحریم ها را لغو كنیم.

ورزشی**1584
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش