۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81403901
T T
۰ نفر

جوان در يك نگاه

۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81403901
جوان در يك نگاه

تهران- ايرنا- «وزير علوم: فتنه خط قرمز ماست» و «سر‌كوب فرگوسن همزمان با صد سالگي اولين فيلم نژاد‌پرستانه هاليوود» عنوان هاي مهم روزنامه جوان در روز پنجشنبه است.

اين روزنامه تيتر يك را به خبر وزير علوم: فتنه خط قرمز ماست، اختصاص داد و نوشت: پس از نزديك به 100 روز از بركناري فرجي‌دانا توسط مجلس بالاخره سومين گزينه پيشنهادي حايز آراي لازم براي مديريت وزاتخانه علوم، تحقيقات و فناوري شد آن هم با آراي قاطع 197 نماينده كه نمايانگر آن است كه منتخبان ملت - به مانند جلسه‌هاي راي اعتماد گذشته – به دور از مباحث حزبي و جناحي و تنها بر اساس منافع ملي عمل مي‌كنند. راي اعتماد قاطع مجلس به فرهادي نشان داد كه ماه‌ها تخريب و هجمه نسبت به مجلس اصولگرا ناروا بوده و مجلس در صورتي كه گزينه كارآمد با تجربه مديريتي مناسب معرفي شود اقبال كرده و اصل براي آنها بر تعامل و تفاهم 2 قوه است. محمد فرهادي وزير پيشنهادي علوم خاطرنشان كرد: بنده هيچ نامه‌اي را امضا نكرده‌ام حال اگر اسم هست يا نيست نمي‌دانم. بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبري هستند و فتنه خط قرمز ماست.

روزنامه جوان با برجسته كردن موضوع سر‌كوب فرگوسن همزمان با صد سالگي اولين فيلم نژاد‌پرستانه هاليوود، آورد: نزديك به يك قرن پيش زماني كه ديويد لولين وارك گريفيث تصميم گرفت درامي مبتني بر جنگ‌هاي داخلي امريكا بسازد، اولين فيلم نژاد‌پرستانه دنياي سينما با نام تولد يك ملت شكل گرفت؛ فيلمي كه به ستايش اقدامات سازمان كوكلاس‌كلان در آزار و قتل سياهپوستان پرداخته بود. در اين فيلم سياهپوستان دزد، جنايتكار و ياغي نشان داده مي‌شوند. امروز با گذشت نزديك به يك قرن هنوز هم رسانه‌ها و سينماي امريكا در حال تبليغ چنين ايده‌هاي نژاد‌پرستانه‌اي هستند. نمونه اين توجيه‌ها را مي‌توان در گزارش پليس امريكا در قتل يك نوجوان سياهپوست در شهر فرگوسن ديد.

تغيير مسير امريكا به تطويل مذاكرات، تيتر ديگر اين روزنامه است. ‏حتي با تمديد نيز مذاكرات هسته‌اي ايران احتمالا با موانعي مواجه شود. اين تحليل يك خبرگزاري معروف امريكايي است و ‏البته شايد پرده‏برداري رسانه‏اي از مسير اصلي مذاكرات براي تداوم روند فعلي: يعني مذاكراتي طولاني‏مدت كه ضمن آن هم ‏شالوده تحريم‌ها و در عمل اهرم فشار عليه ايران حفظ و امتياز‌گيري از آن آسان‌تر شود و در عين حال بعد از هر مذاكره‏اي ‏جان كري بيايد و ژست بگيرد كه جهان با اين مذاكرات امن‏تر شده و ايران به اصطلاح از بمب اتمي خيالي آنها دورتر شده و هم ‏القا شود كه امريكا مشتاق مذاكره است و مثلا عدم انعطاف ايران بر سر چند سانتريفيوژ ناقابل باعث شكست مذاكرات! در ‏امريكا هم تنها و تنها! مشكل اين است كه جمهوري‌ خواهان سختگيرتر و بدبين‏تر بر سر كار آمده‏اند. ‏خبرگزاري آسوشيتدپرس با اشاره به تمديد هفت ماهه مذاكرات ايران و 1+5 (امريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين به علاوه آلمان) ‏براي رسيدن به راه‌حل جامع نهايي نوشت كه حتي با تمديد مذاكرات، مذاكرات هسته‌اي ايران احتمالا با موانعي مواجه شود. ‏

روزنامه جوان با بازتاب خبر اجتماع 10 هزار نفري بسيج وزارتخانه ها و ادارات در ميدان فلسطين، نوشت: سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين صبح ديروز در سالروز تشكيل بسيج مستضعفين در اجتماع 10هزار نفري بسيج وزارتخانه‌ها و ادارات كشور كه در ميدان فلسطين تهران برگزار شد با بيان اينكه بسيج انعكاس پيام نوراني حضرت زينب كبري (س) هستند، گفت: محبت ملت ما نسبت به رهبر انقلاب نتايج درخشاني را به ارمغان آورده است و امام راحل نيز تأكيد كردند كه پيروزي ملت ما به ايمان و انگيزه الهي و وحدت مردم بستگي دارد و بسيج تجلي اين دو اصل است.

**9165**
۰ نفر