۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81404059
T T
۰ نفر
بروجردی: نقش ایران در تحولات منطقه بسیار موثر بوده است

مشهد - ایرنا - رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان كمك كننده به كشورهای دوست همچون سوریه و عراق در تحولات امروز منطقه بسیار موثر بوده است.

«علاالدین بروجردی» روز پنجشنبه در اردوی فرهنگی آموزشی بسیجیان مجلس شورای اسلامی در مشهد اظهارداشت: با اینكه بسیاری از كشورهای عربی و غربی می گفتند بشار اسد باید از ریاست دولت سوریه كنار برود چهار سال است كه خواست جمهوری اسلامی مبنی بر ادامه حضور بشار اسد در راس دولت سوریه محقق شده است.

وی افزود: تنها كشوری كه توانسته در برابر تروریستهای گروهك تروریستی داعش ایستادگی و از دولت سوریه حمایت نماید جمهوری اسلامی ایران است.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آمریكاییها و همپیمانانش در منطقه گروهك تروریستی داعش را برای رسیدن به اهداف خود به وجود آورده اند.

وی با تاكید بر اینكه «همان كشورها بن لادن را در پاكستان برای تحقق اهدافشان بوجود آورند» گفت: شكل گیری ائتلاف ضدداعش نیز برای آن است كه غربیها از به وجود آوردن این گروهك ترویستی احساس خطر می كنند.

بروجردی افزود: همین امروز اعلام شد كه سه نفر از اسراییلیها به گروهك تروریستی داعش پیوسته اند و همین نگرانی غربیها را رقم زده است.

وی تاكید كرد: یكی از حوزه هایی كه قدرتنمایی جمهوری اسلامی را نشان داد تحولات كشور سوریه بود.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش شجره طیبه بسیج را یادگار امام راحل ذكر و بیان كرد: فرهنگ بسیجی در طول 35 سال گذشته تحولات عظیمی را در ایران رقم زده است.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس اگر تفكر بسیجی در كشور نبود نتیجه جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم نمی خورد.

بروجردی با تاكید بر اینكه امروز تفكر بسیجی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی قدرتنمایی می كند گفت: این مهم نشان می دهد این اقتدار كه یادگار امام خمینی(ره) و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است تا چه میزان در تحولات كشور تاثیرگذار بوده است.

7496/660 / 1539
۰ نفر