۶ آذر ۱۳۹۳، ۲۲:۱۳
کد خبر: 81404400
T T
۰ نفر
روسيه خواستار جلوگيري جامعه جهاني از فروش نفت به وسيله داعش شد

مسكو-ايرنا- سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه خواستار جلوگيري جامعه جهاني از فروش نفت به وسيله گروه تروريستي داعش شد.

به گزارش ايرنا به نقل از كانال تلويزيوني روسيه يك، لاوروف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: انتظار داريم دبيركل سازمان ملل براي جلوگيري از فروش نفت سوريه و عراق به وسيله تروريست هاي داعش پيشنهادهايي ارائه كند.

وي افزود: روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل براي توقف فروش نفت به وسيله داعش تلاش مي كند.

رييس دستگاه ديپلماسي روسيه بر ضرورت خودداري كشورهاي جهان از خريد نفت از داعش و مقابله جامعه جهاني با قاچاق نفت به وسيله اين گروه تروريستي تاكيد كرد.

لاوروف با اشاره به سندي كه در مورد توقف قاچاق نفت به وسيله داعش به شوراي امنيت ارائه شده، اظهار داشت: اميدوارم اتحاديه اروپا كه اخيرا منع خريد نفت از ليبي را لغو كرده به اين سند توجه كند و با خريد نفت از اين گروه تروريستي به وسيله برخي كشورها مقابله كند.

بر اساس گزارش رسانه هاي روسيه، گروه تروريستي داعش چند ميدان نفتي و گازي در سوريه و عراق را تحت كنترل خود درآورده است.

رسانه هاي روسي همچنين گزارش مي دهند كه داعش هر بشكه نفت را به قيمت نازل زير 20 دلار مي فروشد و از اين راه روزانه حدود دو ميليون دلار درآمد كسب مي كند.

مسكو در اين رابطه آمريكا را مسئول قاچاق گسترده نفت به وسيله داعش دانسته و اين كشور را به عدم مبارزه با تروريست هاي اين گروه متهم كرده است.

رييس كميسيون امور بين المللي دوماي روسيه به تازگي اعلام كرد: خودداري آمريكا از تحريم نفتي گروه تروريستي داعش سوال برانگيز است.

آلكسي پوشكوف در اين رابطه در وبلاگ خود در شبكه اجتماعي توييتر نوشت: آمريكا اطلاع دارد كه گروه تروريستي داعش به برخي كشورهاي منطقه از جمله تركيه و اردن نفت مي فروشد.

وي با اشاره به اين كه تروريست هاي داعش چند تبعه آمريكايي را به قتل رسانده اند، افزود:

جالب است چرا در اين شرايط آمريكا گروه داعش را تحريم نفتي نمي كند.

اروپام*5*391**1613

سرخط اخبار جهان