۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81404748
T T
۰ نفر
تلاش تيم مذاكره كننده بر اساس اصول تعيين شده مقام معظم رهبري بود

ساوه- ايرنا- امام جمعه ساوه گفت: تلاش تيم مذاكره كننده كشور بر اساس اصول تعيين شده از سوي مقام معظم رهبري بود.

حجت الاسلام سيد «حسين تقوي» در خطبه هاي نماز جمعه با مثبت ارزيابي كردن عملكرد تيم مذاكره‌كننده هسته اي كشورمان٬ گفت: مذاكرات سنگين و پيچيده هسته‌اي ايران فارغ از نتايج نهايي آن، موفقيتي بزرگ براي ملت و نظام جمهوري اسلامي است.

وي با بيان اين كه مذاكرات هسته‌اي ايران با كشورهاي 1+5 با هدف دستيابي به سرفصل هاي جامع به مدت هفت ماه تمديد شد، اظهاركرد: اين مهم در حالي اتفاق افتاد كه هيات مذاكره كننده ما از اراده سياسي بالا برخوردار بود و در مقابل زياده خواهي ها ايستاد.

وي گفت: وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران و هيات همراه به خوبي مواضع اصولي و شفاف جمهوري اسلامي را بيان كرده و در چارچوب اصول نظام در اين مذاكرات حاضر شدند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با يادآوري قتل يك جوان سياهپوست در آمريكا، بيان كرد: باعث تاسف است كه كشورهايي كه خود را پيشرفته و ديگر كشورها را عقب مانده مي دانند امروز در مقابل بسياري از مسائل جزئي با مشكلاتي مواجه هستند.

حجت الاسلام تقوي اضافه كرد: تبرئه يك مامور پليس از قتل يك جوان سياه‌پوست و حكم نژادپرستانه دادگاه آمريكايي در 'ايالت ميسوري' موجب ايجاد تظاهرات و ناامني در بيشتر شهرهاي آمريكا شده است.

وي افزود: اين در حالي است كه آمريكا ما را ناقض حقوق بشر مي داند، اما خود آنان تاكنون نتواسته اند كه سياپوست ها را به عنوان يك نژاد در كشورشان بپذيرند.ك/2

7338/559

سرخط اخبار استان‌ها