۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81404854
T T
۰ نفر
توفیق بسیج سایبری در شناسایی عناصر وابسته به داعش

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی دادستان كل كشور گفت: نیروهای متخصص بسیج در حوزه سایبر موفق شدند در فضای مجازی تروریستهایی را كه از كشورهای مختلف به داعش می پیوندند را با جزییات كامل شناسایی و ردیابی كنند.

'سید مرتضی بختیاری' پنجشنبه شب در همایش بسیج حقوقدانان استان در بیرجند افزود: این نشان از اشرافیت اطلاعاتی ایران نسبت به مسائل دنیا و به خصوص منطقه است كه امروز بر هیچ دولتی پوشیده نیست.

وی گفت: حتی در اجلاس شانگهای كه دیداری با برخی از دادستان‌های جهان داشتم، در یكی از این دیدارها دادستان قزاقستان از من خواست جمهوری اسلامی اسامی 300 قزاقستانی كه به داعش پیوسته را اعلام كند كه در پاسخ گفتم اگر شما كمك كنید و درخواست رسمی بدهید، ما نیز حاضریم از طریق مجاری قانونی پیگیری و كمك كنیم.

بختیاری با بیان اینكه از این روی امروز غربی‌ها دیگر سراغ جنگ نظامی علیه ایران نیستند و گزینه اصلی و مهم آنها جنگ نرم است، افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی سعی در تحقق توطئه جدیدی علیه كشور ما دارد لذا شما حقوقدانان بسیجی باید برای خنثی كردن توطئه های دشمنان، با تمام قوا به عرصه های سایبری و جنگ نرم، وارد شوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش از گروه موسوم به داعش به عنوان توطئه بسیار خطرناك آمریكا در منطقه یاد كرد و گفت: آمریكایی ‌ها با اسلام مشكل اساسی و كینه كهنه دارند و امروز به هر شكلی باید كینه خود را خالی كنند و داعش بهترین ابزار آنان است.

بختیاری افزود: آمریكایی‌ ها از جنایات داعش فیلم تهیه می ‌كنند و با انتشار سریع آن در فضای مجازی به دنبال این هستند كه این جنایات را به اسلام ارتباط دهند و شما حقوقدانان باید از طریق محاكم قضایی بین المللی پیگر این جنایت ها باشید.

وی در ادامه به اتفاقات سه سال اخیر در منطقه اشاره كرد و گفت: تلاش برای ساقط كردن دولت بشار اسد در سوریه و موضوع داعش در عراق توطئه آمریكایی‌ها برای انحراف توجه افكار عمومی از رژیم صهیونیستی است.

به گفته بختیاری، آمریكایی‌ ها در خصوص مساله سوریه ابتدا به سراغ كشورهایی چون عربستان و قطر رفتند و امروز نیز با علم كردن داعش، به دنبال آن هستند تا مسلمانان را به جان هم اندازند.

وی افزود: آنقدر وضعیت سوریه به نفع رژیم اسرائیل تمام شده است كه چندی پیش نتانیاهو اعلام كرد باید فتیله اختلاف و جنگ سوریه روشن بماند.

ك/2

666 / 665 /1596
۰ نفر