۷ آذر ۱۳۹۳، ۲۳:۴۵
کد خبر: 81405127
T T
۰ نفر
پوتین: بهای نفت در بازارهای جهانی تثبیت خواهد شد

مسكو-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام كرد: تصمیم اوپك برای حفظ سهمیه های تولید نفت مورد قبول روسیه است و برای این كشور خطرناك نیست و اطمینان دارم بهای نفت در بازارهای جهانی اوایل سال آینده تثبیت خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پوتین روز جمعه در دیدار با پاتریك پویانه مدیر عامل شركت توتال فرانسه افزود: این تصمیم اوپك قابل پیش بینی بود و تهدیدی برای روسیه محسوب نمی شود.

وی در مورد كاهش بهای نفت در بازار جهانی گفت: می دانستیم كه پس از اعلام تصمیم اوپك برای حفظ سهمیه تولید نفت اعضا، بهای نفت در بازارهای بین المللی كاهش می یابد.

پوتین ادامه داد : در این وضعیت مشكل خاصی نمی بینیم و در مجموع، تصمیم اوپك مورد قبول روسیه است.

وی افزود: اطمینان دارم در سال آینده بهای نفت دوباره در بازار جهانی تثبیت خواهد شد و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و زمستان، در بازارهای بین المللی موازنه برقرار می شود.

آلكساندر نوواك وزیر انرژی روسیه هم كه در این دیدار حضور داشت با تایید اظهارات رییس جمهوری روسیه گفت: تصمیم اوپك برای حفظ سهمیه تولید اعضا قابل پیش بینی بود.

وی افزود: انتظار نداشتیم كه اوپك تصمیم به كاهش تولید نفت بگیرد.

روسیه دومین تولید كننده نفت در جهان است و روزانه حدود 10 میلیون بشكه نفت تولید و بیش از نیمی از آن را صادر می كند.

كاهش بهای نفت در ماه های اخیر موجب كاهش درآمدهای نفت روسیه شده است كه 60 درصد درآمدهای ارزی این كشور را شامل می شود.

'آنتون سیلوانف' وزیر دارایی روسیه به تازگی اعلام كرد: روسیه بر اثر كاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، سالانه تا سقف 100 میلیارد دلار از دست می دهد.

سیلوانف در یك همایش اقتصادی و مالی در مسكو خاطرنشان كرد: از ابتدای سال 2014 بهای نفت در بازارهای جهانی 30 درصد كاهش یافته و به همین اندازه ارزش برابری روبل روسیه سقوط كرده است.

روسیه برای جلوگیری از كاهش بهای نفت همكاری های گسترده ای را با برخی كشورهای عضو اوپك آغاز كرده است.

روز سه شنبه وزیر انرژی روسیه با مقامهای ارشد مكزیك ، ونزوئلا و عربستان سعودی سه كشور عمده تولید كننده نفت دیدار كرده و چهار كشور موافقت كردندكه بازارهای بین المللی نفت را تحت نظارت مداوم قرار داده و در ماه فوریه دوباره تشكیل جلسه دهند.

اروپام*5*391 **1917

سرخط اخبار جهان