دستگاه قضا در برخورد با متصرفان اراضي ملي و كشاورزي كوتاه نخواهد آمد

نوشهر- ايرنا - رييس كل دادگستري استان مازندران گفت: دستگاه قضا بدون مماشات با متخلفان ساخت وسازهاي غيرمجاز و متصرفان اراضي ملي و كشاورزي برخورد جدي خواهد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين ' محمدعلي تقوي فرد ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در تنكابن افزود: هم اينك دستگاه قضايي در سايه هم افزايي با ساير نهادها از جمله جهاد كشاورزي و منابع طبيعي و آبخيزداري در خارج از نوبت به پرونده هاي مربوط به اين موضوع رسيدگي مي كند.

وي اظهار داشت: با شكل گيري دولت تدبير و اميد تا حدودي زيادي تعداد پرونده هاي مربوط به پديده زمين خواري و تخلفات ساخت وسازهاي غيرمجاز و تغييركاربري زمين هاي كشاورزي كاهش داشته است.

تقوي فرد گفت : برگزاري همايش و نشست هاي متعدد مسوولان با هدف پيشگيري از جرائم راهكار اساسي نيست و تنها عاملي كه منجر به جلوگيري ريشه اي اينگونه جرايم مي شود، تلاش ميداني مسوولان و حضور بموقع آنان در صحنه جرم است.

وي افزود : دلسوزي و عمل به خواسته هاي متقاضياني كه قصد انجام ساخت و ساز غيرمجاز در زمين هاي كشاورزي را دارند، رفتاردرست اجتماعي و منطقي نيست، زيرا ادامه چنين وضعيتي در واقع خيانت به تمامي مردم استان است.

بر اساس آمارهاي موجود در يك دهه اخير حدود 25 هزار فقره پرونده مربوط به تغييركاربري زمين كشاورزي در دادگاه هاي مازندران رسيدگي شد.ك/3

624/1535/1654

سرخط اخبار استان‌ها