۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 81405579
T T
۰ نفر
هیات ایرانی در پاكستان برای كسب اطمینان از سلامت برنج پاكستانی

اسلام آباد – ایرنا – هیاتی 14 نفره از جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه گذشته به شهر لاهور پاكستان سفر كرد تا نسبت به سلامت محصولات برنج پاكستان برای واردات احتمالی این محصول، اطمینان حاصل كند.

'محمدحسین بنی اسدی' سركنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این هیات متشكل از سه نفر از نمایندگان عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از كارشناسان وزارتخانه های جهاد كشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعدادی از اعضای انجمن وارد كنندگان برنج بود.

بنی اسدی گفت: این سفر با هدف بررسی شرایط بهداشت وسلامت برنج پاكستانی انجام شد و اعضای این هیات از مزارع برنج، كارخانه های شالیكوبی و آزمایشگاه های تشخیص آلودگی برنج پاكستان بازدید كردند.

'فرخ جاود' وزیر كشاورزی ایالت پنجاب در دیدار با اعضای هیات ایرانی، نسبت به سلامت و بهداشت محصولات برنج پاكستان اطمینان داد و گفت كه سلامت و بهداشت این محصول پاكستان مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی اظهار امیدواری كرد كه بعد از حصول اطمینان ایران نسبت به سلامت برنج پاكستان، تجارت برنج بین ایران و پاكستان تقویت شود.

سفر هیات ایرانی به پاكستان برای حصول اطمینان از سلامت برنج پاكستانی بعد از پایان دوره برداشت محصولات برنج در استان های شمالی ایران و به فروش رفتن بیشتر محصولات شالیكاران ایرانی انجام شده است.

شالیكاران ایرانی كه هر سال مشقف و هزینه فراوانی را برای تولید محصول برنج متحمل می شوند، از مسوولان انتظار دارند در صورت نیاز كشور به واردات برنج، واردات این محصول تا حد امكان همزمان با فصل برداشت و فروش محصول شالیزارهای ایران نباشد تا بازار فروش محصولات ایرانی آسیب نبیند.

آساق*3**1723

سرخط اخبار جهان