۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 81405582
T T
۰ نفر
تعویق قیمت گذاری سه خودرو جدید/ شركت ها ملزم به ارایه تعهدات معوق تا پایان سال شدند

تهران - ایرنا - رییس شورای رقابت از بررسی قیمت‌گذاری خودرو دنا و دو محصول جدید ام‌وی‌ام در جلسه روز چهار شنبه هفته گذشته این شورا خبر داد و گفت: شورای رقابت در این جلسه به جمع بندی نهایی در خصوص قیمت این سه خودرو نرسید و قرار شد مركز ملی رقابت اطلاعات دیگری را به شورا ارایه دهد.

رضا شیوا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره قیمت‌گذاری خودروهای جدید ارائه شده توسط شركت‌ها، افزود: قیمت‌گذاری خودرو دنا تولید ایران خودرو و دو محصول جدید از ام‌وی‌ام در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته مورد بررسی قرار ‌گرفت اما به دلیل نبود اطلاعات كافی جمع بندی نهایی انجام نشد.



** شركت های خودروساز تا پایان سال جاری تعهدات معوق را انجام دهند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع شورا در خصوص پیش فروش مجدد خودروی ال 90 قبل از انجام تعهدات، اظهار داشت: زمانی پیش فروش مجدد خودروی ال 90 آغاز شد كه شورای رقابت درگیر این موضوع نبود.

شیوا با اشاره به مذاكرات شورای رقابت با شركت ها در خصوص پیش فروش خودروها، تصریح كرد: براساس این مذاكرات قرار شد شركت های خودروساز تا پایان سال جاری تعهدات معوق را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این قرار است این شركت ها فروش نقدی را نیز در دستور كار قرار دهند.

رییس شورای رقابت افزود: همچنین قرار است تا زمانی كه قراردادی پایدار با شركت رنو منعقد نشود، پیش فروش خودرو ال 90 نیز انجام نشود.

شیوا تاكید است: نه تنها شركت رنوپارس بلكه سایر شركت ها نیز تا زمانی كه قرارداد محكم و پایداری را با شركت های خارجی منعقد نكنند، نمی توانند پیش فروش جدیدی انجام دهند.

وی ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد پایدار دیگر طرف خارجی نمی تواند به بهانه های مختلف از تعهدات خود سرباز زند و فعالیت شركت داخلی را كند كند.

رییس شورای رقابت با تاكید بر اینكه قرارداد شركت های ایرانی با طرف خارجی نباید تركمن چای باشد، اظهار داشت: شركتهای خودروساز پس از انعقاد قرارداد باید مطمئن باشند كه طرف خارجی قطعات را در زمان مقرر تامین می كنند و آنها باید سپس اقدام به پیش فروش كنند.

شیوا تصریح كرد: علاوه بر خودرو ال 90 پیش فروش خودرو مگان نیز با مشكل مواجه شده به نحوی كه شركت پیش فروش كننده به دلیل كمبود قطعات از خریداران این خودرو خواسته تا نوع خودرو خریداری شده را تغییر دهند.

اقتصام(4)9141**1558
۰ نفر