۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81405592
T T
۰ نفر
مسوولان حزب اصلاح یمن با رهبر جنبش حوثی ها دیدار كردند

تهران - ایرنا - حزب 'اصلاح' مهم ترین حزب سنی مذهب یمن، از نشست و مذاكره مسوولان این حزب با رهبر جنبش شیعی این كشور معروف به 'حوثی ها' خبر داد.

به گزارش خبرگزاری 'آسوشیتدپرس'، حزب اصلاح دیروز (جمعه هفتم آذر/28نوامبر) در بیانیه ای اعلام كرد كه مسوولان این حزب با 'عبدالملك الحوثی' رهبر جنبش شیعیان این كشور دیدار كرده اند.

در این بیانیه، هدف از این نشست، كاهش تنش میان گروه های رقیب در یمن اعلام شده است. جنبش حوثی ها با رهبری عبدالملك الحوثی قدرتمند ترین جریان سیاسی یمن است كه موفق شد، با برپایی اعتراض های گسترده مردمی ، دولت این كشور را وادار به پذیرش مطالبات سیاسی و مدنی مردم یمن كند.

این جنبش در تاریخ 21دسامبر (30 شهریور) با پیروزی بر جنگجویان حزب اصلاح و اعضای قبایل متحد با این حزب، كنترل صنعا پایتخت یمن را به دست گرفت.

به دنبال مذاكرات مخالفان از جمله نمایندگان جنبش حوثی با دولت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت، كابینه جدید این كشور ماه گذشته با 36 عضو از سوی 'خالد بحاح' نخست وزیر معرفی شد.

از آن زمان تاكنون به صورت روز افزون بر دایره حامیان و نفوذ این گروه شیعی در میان قبایل و مناطق مختلف یمن افزوده شده است.

اخیرا 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری موقت این كشور نیز طی نشستی با مقام های بلندپایه نظامی از حوثی ها به عنوان شركای خود یاد كرد و فرماندهان نظامی ارتش را به همكاری با آن ها فراخواند.

خاورم**9156**7074**1651

سرخط اخبار جهان