۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81431281
T T
۰ نفر
آغاز مسابقات كشوری رباتیك و سازه ماكارونی در اصفهان

اصفهان- ایرنا- اولین دوره مسابقات كشوری رباتیك و سازه ماكارونی دانشكده فنی و حرفه ای شهید مهاجر اصفهان روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این مسابقات كه با همكاری اداره كل آموزش و پرورش اصفهان و پژوهش سرای دكتر فقیهی برگزار می شود با حضور پرشور دانش آموزان اصفهانی و دانشجویان سراسر كشور همراه است.

'محمد حسن قائدی ها ' مدیر كل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین افتتاح این مسابقات و در جمع دانش آموزان و دانشجویان شركت كننده، این مسابقات را یك اتفاق مهم خواند كه به اهتمام و تلاش دانش آموزان و دانشجویان سراسر كشور صورت گرفته است.

وی گفت: مایه افتخار است كه در نظام جمهوری اسلامی در هرخطه ای از میهن كه پا می گذاریم جشنواره ها و كنگره های علمی برپاست.

قائدی ها تعداد تیم های دانش آموزی شركت كننده در این مسابقات را 145 تیم اعلام كرد و افزود: تیم های دانش آموزی از استان اصفهان هستند و 75 تیم دانشجویی از سراسر كشور نیز حضور دارند كه 65 درصد آنها در سازه های ماكارونی رقابت می كنند.

' حمید نعمت بخش' دبیر علمی این مسابقات به حضور دانش آموزان و دانشجویان از تمام مناطق استان اصفهان و كشور و حتی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات جانبی نیز برای تیم های حذف شده علاقه مند به ادامه مسابقه در نظر گرفته شده و در رشته موشك های كاغذی نیز بطور جداگانه مسابقه برگزار می شود.

مسابقات رباتیك ویژه دانش آموزان در لیگ های مسیریاب، جنگجوی سبك وزن، نمایش آزاد، مسیر یاب پیشرفته، ماز خط و جنگجو وزن متوسط و مسابقات سازه ماكارونی در گرایش های ستون فشاری(زیر 13 سال)، ستون فشاری (13 تا 18 سال) سازه سبك و سازه راندمانی طبق شیوه نامه مسابقات انجام خواهد شد.

این مسابقات امروز در رشته رباتیك و روز جمعه در رشته سازه ماكارونی، در دانشگاه شهید مهاجر در اصفهان برگزار می شود.

پ/7141/ 607

سرخط اخبار استان‌ها