۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81431390
T T
۰ نفر
رییس مجلس درگذشت آیت‌الله سیدعلی غیوری را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه) در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدعلی غیوری نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر را تسلیت گفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی در متن پیام تسلیت خود گفت: ضایعه درگذشت آیت‌الله سیدعلی غیوری نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و از یاران باسابقه انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تاسف گردید.

لاریجانی در این پیام گفت: آیت‌الله غیوری از همان سال‌های ابتدایی نهضت امام خمینی (ره) از طریق آشنایی با فعالیت‌های فداییان اسلام با حركت انقلابیون همراه شد.

رییس مجلس افزود: آیت الله غیوری همواره به حضرت امام (ره) ارادت و الفت داشت و به جهت حضور در شهرری سال‌های متمادی نمایندگی حضرت امام (ره) در این شهر را برعهده داشت و در هدایت انقلابیون منطقه همواره موثر بود و بارها نیز مورد بازداشت،‌ شكنجه و تبعید قرار گرفت.

لاریجانی اظهار داشت: وی علاوه بر انجام امور دینی، مذهبی و انقلابی، تلاش فراوانی در انجام امور خیریه و عام‌المنفعه از خود نشان می‌داد و برای دوره كوتاهی نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و همواره مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود.

رییس مجلس در پایان گفت: اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت این روحانی جلیل‌القدر را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران به ویژه اهالی شهرری و بیت مكرم ایشان تعزیت و تسلیت گفته، برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند منان مسالت می‌كنم.

آیت الله غیوری صبح امروز (پنجشنبه) به علت كهولت سن و ایست قلبی در منزل و در كنار خانواده به دیار باقی شتافت.

وی پیش از این امامت جمعه شهرری بوده و در دوره چهارم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در انتخابات میان دوره ای به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت .

آیت الله غیوری علاوه بر فعالیت های سیاسی ، در امور فرهنگی و عمرانی فعال بوده و همچنین چاپ تفسیر 13 جزء قرآن مجید به زبان ساده توسط وی از دل مشغولی های علمی او بود.

سیام**9012 ** 1569

سرخط اخبار سیاست