۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81431534
T T
۰ نفر

نزاع و مزاحمت بالاترين آمار جرائم در مشهد

۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81431534
نزاع و مزاحمت بالاترين آمار جرائم در مشهد

مشهد - ايرنا - فرمانده انتظامي مشهد گفت: از ابتداي امسال تاكنون گزارشهاي مربوط به نزاع و مزاحمت بيشترين آمار جرائم و تماسهاي مردمي با مركز فوريت پليسي 110 را در اين كلانشهر به خود اختصاص داده است.

سرهنگ 'حجت نيكمرام' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارتكاب به انواع سرقت دومين رتبه را در شمار جرائم و تماسهاي مردمي با 110 در مشهد طي همين مدت داشته است.

وي گفت: از ابتداي امسال تاكنون به دليل افزايش تلاش نيروي انتظامي در برخورد با انواع سرقت، دستگيري سارقان در مشهد نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد و تماسهاي مردم با مركز فوريتهاي پليسي 110 در اين مدت 39 درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي مشهد افزود: تماسهاي مردم با مركز فوريتهاي پليسي به لحاظ محتوايي كيفيت بيشتري يافته بطوري كه تعدادي از باندهاي بزرگ سرقت در نتيجه تماسهاي مردم با سامانه 110 كشف و متلاشي شده اند.

وي در ادامه همچنين گفت: طي 10 روز گذشته دو محموله مواد مخدر به ميزان 150 كيلوگرم و 85 كيلوگرم در پي تماس تلفني مردم با پليس در مشهد كشف شد.

سرهنگ نيكمرام در ادامه اظهارداشت: امسال مشهد شاهد كاهش سرقتهاي مسلحانه به ويژه سرقتهاي باندي بوده بطوري كه به تعداد كمتر از انگشتان يك دست سرقت مسلحانه گزارش شده كه 90 درصد آنها نيز منجر به دستگيري مجرمين شده است.

فرمانده انتظامي مشهد افزود: امسال سرقتهاي به عنف در مشهد افزايش داشت كه دليل عمده آن مشكلات اقتصادي است و به همين ميزان تعداد دستگيريها و كشفيات در اين زمينه نيز افزايش يافته است.

وي با اشاره به گزارشات مربوط به اسيدپاشي در مشهد نيز گفت: امسال تنها يك مورد اسيدپاشي گزارش شد كه مربوط به ارتكاب جرم مردي عليه همسرش به دليل اختلافات خانوادگي بود كه فرد مجرم دستگير شده است.

سرهنگ نيكمرام افزود: دو مورد تظاهر به اسيدپاشي نيز گزارش شد كه عاملين آن دستگير شده اند.

وي در ادامه پيرامون ساخت چهار كلانتري در حاشيه شهر نيز گفت: ايجاد يك يگان انتظامي نياز به طي روندهاي قانوني و سازماني دارد لذا به دليل اهميت موضوع در پيشگيري از جرائم، اين امر توسط فرماندهي انتظامي خراسان رضوي به ستاد ناجا منعكس و ضرورتهاي آن تبيين شد و پيرو موافقت فرماندهي نيروي انتظامي چهار كلانتري در دستور كار قرار گرفت كه تا قبل از پايان سال مصوبه اين يگان انتظامي ابلاغ مي شود.

فرمانده انتظامي مشهد همچنين در مورد مهمترين پرونده چند روز اخير نيز اظهارداشت: چند فرد كلاهبردار كه يكي از آنها خود را تبعه كشوريعرب معرفي كرده بود با مراجعه به هتلي در مشهد مدعي خريد آن شد.

وي بيان كرد: قيمت هتل 500 ميليارد ريال برآورد شده بود و مالك هتل براي پرداخت بدهي اش به يكي از موسسات مالي اعتباري خواستار 250 ميليارد ريال از كل قيمت در ابتداي معامله شد كه وكيل فرد عرب در قبال پرداخت اين مبلغ وكالتنامه بلاعوض را از مالك هتل مطالبه كرد.

او افزود: وكيل مزبور قصد داشت به استناد اين وكالتنامه سند را به فرد عرب منتقل كند كه اين موضوع باعث ترديد مالك در انجام معامله شد لذا وي به يكي از كلانتريها مراجعه و موضوع را در ميان گذاشت.

سرهنگ نيكمرام گفت: پس از بررسي پليس مشخص شد كه موضوع خريد هتل كلاهبرداري و فرد عرب زبان نيز ايراني است و وكيل مزبور هم به دليل انجام تخلفات متعدد سلب مجوز و در نهايت وكالتنامه بلاعوض از درجه اعتبار ساقط و كليه مدارك مجددا به مالك اوليه هتل ارجاع شد.

وي دستگيري و متلاشي شدن سه باند سرقت، دستگيري سارقان لوازم داخل خودرو در پاركينگ خانه ها، دستگيري سارقي كه با نصب پارچه عزا بر روي در مغازه از پشت پارچه اقدام به قفلبري آن مي نمود و از يك باب مغازه 100 ميليون ريال سيم مسي سرقت كرده بود را از جديدترين پرونده هاي سرقت در فرماندهي انتظامي مشهد برشمرد.

فرمانده انتظامي مشهد همچنين تاكيد كرد: در ايام پاياني ماه صفر پليس از تمام ظرفيت و 100 درصد توان خود استفاده كرد تا بتواند شرايط كاملا مطلوب و ايده آل را براي عزاداران فراهم نمايد.

وي افزود: طي ماههاي محرم و صفر امسال گروههاي تلفيقي از اداره نظارت بر اماكن عمومي، اتحاديه مربوط به هتلداران، مهمانپذيرها و هتل آپارتمانها، عوامل انتظامي به ويژه اطراف حرم مطهر و سازمان ميراث فرهنگي تشكيل شد.

7489/660

سرخط اخبار استان‌ها