۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 81431661
T T
۰ نفر
سد عمارت گرمي مغان كارگاه بزرگ سازندگي در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل گفت: سد عمارت گرمي مغان كارگاه بزرگ سازندگي در اين استان است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري اردبيل ، مجيد خدابخش در بازديد از سد عمارت گرمي افزود: سد عمارت در سال ‌هاي گذشته تنها 20 ميليارد ريال اعتبار به خود اختصاص داده بود كه عملا كار پروژه را متوقف كرده بود اما در سفر رييس جمهوري به اردبيل و با مرزي شدن پروژه سد عمارت به كارگاه سازندگي تبديل شده است.

وي گفت: امسال 310 ميليارد ريال و سال آينده 970 ميليارد ريال به پروژه اختصاص مي‌يابد.

خدابخش اظهار كرد: با دستور رييس جمهوري وزارت نيرو براي تكميل اين پروژه از صندوق توسعه ملي تسهيلات دريافت كرده و براي تسريع در كار ماشين ‌آلات جديدي در اين پروژه توسط پيمانكار مورد استفاده قرار گرفته است.

او ادامه داد: مهندسان جوان شهرستان در كنار پيمانكار طرح تكميل سد را آموزش مي‌بينند تا در آينده بتوانند نقش موثري در توسعه شهرستان خود داشته باشند.

خدابخش همچنين در بازديد از كارخانه شيرآلات قهرمان گرمي گفت: براي خريد ماشين ‌آلات اين كارخانه وام 50 ميليون دلاري از صندوق توسعه ملي درخواست شده و با اتمام پروژه بيش از يك هزار نفر به صورت مستقيم در اين كارخانه مشغول مي‌شوند.

وي افزود: عمليات ساخت فضاي فيزيكي اين كارخانه متشكل از پنج سوله دو هزار متري و 80 سوله 240 متري به اتمام رسيده و گاز آن تامين شده و براي انتقال آب تمهيدات لازم با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد ريال انديشيده شده است.

8123/594/530

سرخط اخبار استان‌ها