۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81431752
T T
۰ نفر
كسانی كه مذاهب و ادیان را در مقابل هم قرار دهند، كار شیطانی می كنند

آستارا - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: كسانی كه مذاهب و ادیان را در مقابل هم قرار دهند، كار شیطانی می كنند و جایگاهی در میان ادیان و مذاهبی الهی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام «علی یونسی »روز پنجشنبه در جلسه مشترك با نخبگان اهل سنت استان گیلان در سالن دانشگاه پیام نور واحد شهرستان تالش افزود: عده ای ماموریت دارند تا تفاوت ها را تبدیل به تضاد و تضادهای ایجاد شده را تبدیل به دشمنی كنند تا بهانه ای برای تخریب مذاهب و در نهایت اسلام ایجاد شود.

وی با برشمردن تفاوت ها میان امت اسلام، از آن بعنوان فرصت یاد و اظهار كرد: اگر از این فرصت استفاده نشود، نشانه سوء مدیریت ماست.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تاكید كرد: كسانی كه تفاوت ها را بر نمی تابند، بر خلاف اراده خداوند متعال عمل می كنند و عامل تفرقه هستند و همین گروه، مصرانه تلاش می كنند تا اقوام ، مذاهب و ادیان را در مقابل یكدیگر قرار دهند كه عملی شیطانی است.

وی با اشاره به اینكه افراد جامعه نباید به یكدیگر بدبین باشند ، گفت: بدگمانی به یكدیگر از اعمال شیطانی است و این امر در اسلام عزیز مذموم بوده و محلی از اعراب ندارد.

حجت الاسلام یونسی اضافه كرد: بسیاری از رد صلاحیت ها و گزینش ها در كشورمان شیوه ای غیراسلامی است و پیامبر اسلام(ص) این كار را نهی فرموده است.

وی همچنین اظهار كرد: اولویت اول نظام اسلامی، تامین امنیت در سایه وحدت است و این امر از وظایف بارز مسوولان به شمار می رود.

وی همچنین با بیان تنگ نظری ها و سخت گیری های موجود در كشور، این مساله را شخصی و گروهی عنوان كرد و گفت: این امر نمونه بارز ظلم به مردم است كه موجب بی عدالتی می شود چرا كه نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است.

دستیار ویژه رییس جهموری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: بدبینی و تنگ نظری در نقطه ای به شكل تكفیر و ظهور گروه هایی همچون داعش و طالبان بروز می كند و در مكانی كه امكان بروز ندارد ، دست به قلم می شود و تخریب می كند.

وی بیان كرد: بحث عدالت، مساله بسیار مهمی است كه فقدان آن می تواند در جامعه تفرقه ایجاد كند.

حجت الاسلام یونسی همچنین گفت: احساس بی عدالتی و گمان آن نیز خطرناك است و كینه و دشمنی را به دنبال دارد.

وی اضافه كرد: احساس بی عدالتی، مساله ای است كه دولت باید با شناخت مصادیق و با محبت بیشتر، زمینه رفع آن را فراهم آورد تا سوءظنی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم سیاست تفاوت بین مذاهب نداشته و ندارد و باید از بدگمانی در مورد تبعیض در برنامه های كشور كه مصوب مسوولان بلند پایه نظام است، پرهیز كرد.

حجت الاسلام یونسی ادامه داد: امروز استان ایلام به عنوان یك منطقه شیعه نشین، محروم ترین نقطه كشور از لحاظ دسترسی به امكانات به شمار می رود و این موضوع، نشان می دهد كه دولت و نظام هیچ برنامه ای در محروم نگه داشتن منطقه ای به بهانه مذهبی ندارد و این محرومیت ها نتیجه كم توجهی های گذشته و شرایط اقلیمی است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تبیین ابعاد تبعیض در حوزه های نژادی ، قومیتی و مذهبی بیان كرد: اراده حاكمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برابری و وحدت كلمه است كه به سبب اسلام و انقلاب شكوهمند اسلامی ایجاد شده و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ آن اهتمام ورزیده اند.

وی با اشاره به سفارش و تاكیدات مكرر رهبر انقلاب به مساله وحدت، امر به معروف و نهی از منكر را از دغدغه های مسوولان نظام و بالاترین امر به معروف را دعوت به وحدت و بزرگترین منكر را هم تفرقه عنوان كرد.

دستیار ویژه رییس جهموری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی یادآور شد: مساله وحدت در انتخابات متجلی است و مقام معظم رهبری نیز متذكر شده اند كه این مساله یك آزمون و حماسه سیاسی است كه می بایست همه با وحدت در عمل به قانون در آن شركت كنند.

استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: در برنامه های خدمت رسانی به مردم، هیچ توجهی به دین و مذهبشان نداریم و تنها در اندیشه خدمت هستیم.

«محمدعلی نجفی» اظهار كرد: هرگز در برنامه‌های كاری و خدمت رسانی به مردم، بحث اهل تسنن و تشیع مطرح نبوده است.

وی ادامه داد : هم اكنون وحدت بسیار خوبی بین اهل تسنن و تشیع در این سه شهرستان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و تأكیدات دولت مبنی بر جلوگیری از تصرف و تبدیل اراضی كشاورزی به غیر كشاورزی اشاره كرد و گفت: باتوجه به محدودیت زمین و ویژگی‌های خاص آن در تالش، آستارا و رضوانشهر، این اراضی ثروت منطقه محسوب می‌شود كه همگان باید از آن بهره‌مند شوند و جهت استفاده اشخاص نیست.

استاندار گیلان همچنین یكپارچه سازی اراضی كشاورزی، توسعه باغات كیوی، مركبات و فندوق، احیای جنگل‌های مخروبه، حمایت و تشویق از تعاونی های زنبورداری، توسعه‌آبزی پروری و تكثیر بچه ماهیان و مهار آب های سطحی را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ غرب گیلان عنوان كرد.

وی گفت : سد شفارود تنها پروژه‌ای در كشور بود كه توانست مجوز فاینانس را سال گذشته كسب كند و تنگناهای منابع طبیعی و محیط زیست آن نیز در حال حل شدن است.

نجفی استفاده از روش‌های نوین آبیاری و سیستم‌های تحت فشار، توسعه شركت‌های صنعتی، صنایع دستی و فرش بافی را در بهبود معیشت مردم مهم عنوان و اضافه كرد: گسترش واحدهای گل و گیاه در گیلان و ساخت پایانه گل و گیاه در آستارا از برنامه‌های دیگر برای ارزآوری است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ساخت راه آهن آستارا برای دولت و تأكیدات رئیس جمهوری در این زمینه گفت : تكمیل بزرگراه پونل و كنار گذر تالش نیز در حال پیگیری است.

مدیركل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم اسلام را دین مهربانی و وحدت خواند و گفت: پیام مهربانی و انساندوستی اسلام را باید در جهان گسترش دهیم.

حجت الاسلام «جمال یاری »افزود: دوستی و وحدت پرمحبت به یكدیگر یكی از ویژگی های مردمان خطه تالش است.

«سیدمنصور شرفی» امام جمعه اهل سنت پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر نیز در این آیین گفت: اسلام دین محبت است و ما باید فواید وحدت توام با محبت به یكدیگر را همواره یادآوری كنیم.

وی افزود: برای مقابله با تحركات تكفیری ، علمای اسلام صف واحدی را تشكیل داده اند و امیدواریم این حركت پرخیر و بركت باشد.

وی با اشاره به این كه هجمه های زیادی برای ایجاد فتنه در جامعه می شود ، بیان كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامی، مردم اگر بدانند كه كسی قصد تفرقه افكنی دارد، او را از میدان دور می كنند.

وی اضافه كرد: اهل سنت تالش سربازان این مملكت و انقلاب هستند و در كمتر جایی از كشور چنین جمع متحد و متفقی یافت می شود كه باید قدر این نعمت را بدانیم.

به گزارش ایرنا ، در این نشست، جمعی از ائمه جمعه، فرمانداران، روحانیون و نخبگان اهل تسنن و تشیع شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و آستارا حضور داشتند.

شهرستان تالش در 110 كیلومتری غرب مركز استان گیلان است.

7106 / 535 / 695 / 1539
۰ نفر