۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۲۳
کد خبر: 81431862
T T
۰ نفر
وحدت حوزه و دانشگاه گامي اساسي در  دستيابي به اهداف نظام است

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه راهي براي رسيدن به اهداف متعالي نظام است، گفت: در دانشگاه ها بايد از ظرفيت هاي حوزه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي روز پنجشنبه در آيين گراميداشت سال روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع روحانيون فرهنگي، دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي استان در سنندج افزود: اساس پيشرفت همه امور به علم، تقوا و راهي است كه اسلام معرفي مي كند.

او با بيان اينكه وحدت ميان حوزه و دانشگاه موجب دستيابي نظام به اهداف كلان خواهد شد، گفت: معمار كبير انقلاب و هم اكنون نيز مقام معظم رهبري، همواره بر وحدت ميان اين دو جريان اعتقادي و فكري تاكيد داشته اند.

نماينده ولي فقيه در كردستان با اشاره به اينكه وحدت مايه خير، بركت و پيشرفت و تفرقه مايه تخريب و عقب افتادگي است، اظهار كرد: اساس و پايه اسلام نيز بر وحدت است و در قرآن بارها بر اين مهم تاكيد شده است.

او با بيان اينكه وحدت و انسجام منجر به هم افزايي و رفع مشكلات و مادي و معنوي خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامي ايران بر پايه وحدت بنيان نهاده شده و با حفظ اين همبستگي امروز به پيشرفت هاي قابل توجهي در زمينه هاي مختلف رسيده ايم.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي گفت: ما هنوز باور نكرده ايم كه وحدت امتياز ما در برابر دشمنان است و آنان با تمام توان در صدد ايجاد اختلاف و تفرقه ميان مسلمانان و از بين بردن اين وحدت و همبستگي هستند.

مدير سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كردسنان نيز در اين آيين گفت: وحدت ميان حوزه و دانشگاه يكي از دغدغه هاي معمار كبير انقلاب بود و در وصيت نامه سياسي الهي ايشان نيز آمده است كه اتحاد اين دو جريان موجب تثبيت نظام خواهد شد.

شكري با بيان اينكه شهيد مفتح حلقه اتصال ميان حوزه و دانشگاه را از همان اوايل انقلاب آغاز و اتحاد را در دانشگاه ها شروع كرد، افزود: اين شهيد بزرگوار پرچمدار واقعي حوزه و دانشگاه بود.

وي با اشاره به اينكه وحدت راهبردي حوزه و دانشگاه را مي توان از منظرهاي مختلف اخلاقي، اعتقادي، سياسي، علمي و غيره مورد بررسي قرار دارد، اظهار كرد: اهداف حوزه و دانشگاه تقويت روشنگري ديني است.

به گفته وي، امروز بسيج اساتيد مي تواند اين زنجيرها را به هم وصل و ديدگاه هاي نظام را در مقابل دشمنان بكار گيرد.ك/2

7348/533**1613
۰ نفر