۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰:۴۴
کد خبر: 81431931
T T
۰ نفر
40 هزار زائر پياده رضوي در ايستگاههاي منتهي به مشهد اسكان يافتند

مشهد - ايرنا - معاون اسكان و پذيرايي ستاد خدمات سفر خراسان رضوي از اسكان 40 هزار زائر پياده حرم مطهر امام رضا(ع) طي امشب در 30 ايستگاه بين راهي جاده هاي منتهي به مشهد خبر داد.

'سيدجواد موسوي' بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين زائران پياده در ايستگاههاي واقع در مسيرهاي نيشابور، سرخس، كلات، قوچان و فريمان به سمت مشهدالرضا(ع) در شرايطي مطلوب اسكان يافته اند تا پس از استراحت با طلوع خورشيد فردا دوباره به مسير خود ادامه دهند.

وي گفت: بر اين اساس 15 هزار و 500 نفر در جاده نيشابور - مشهد، هفت هزار زائر در مسير سرخس، 11 هزار و 500 نفر در جاده قوچان - مشهد، پنج هزار و 800 نفر در محور فريمان و 330 نفر در ايستگاههاي بين راهي كلات - مشهد استقرار يافته اند.

معاون اسكان و پذيرايي ستاد خدمات سفر خراسان رضوي افزود: در مجموع 128 ايستگاه بين راهي در خراسان رضوي داير شده كه جمعيتي قابل توجه اما شمارش نشده از زائران نيز امشب در ديگر ايستگاهها اسكان يافته اند.

وي ادامه داد: در اين ايستگاهها خدمات بهداشتي و غذاي گرم ارائه مي شود و روحانيون نيز براي پاسخگويي به سوالات زائران و فراهم كردن زمينه استفاده معنوي بيشتر از اين سفر حضور دارند.

او با اشاره به بسيج همه امكانات دستگاهها براي خدمات رساني در كنار تلاشهاي خيرين و كمكهاي مردمي گفت: هم اينك با كمبود دارو در اين ايستگاهها مواجه هستيم.

موسوي از مردم خواست به همين منظور دارو و نذورات خود را به ستاد جمعيت خدمتگزاران زائران پياده واقع در مشهد، خيابان امام رضا(ع) 42 و يا طي هماهنگي پس از تماس با شماره تماس 38550603 اهدا كنند.

مشهد براي پذيرايي از سه ميليون زائر حرم مطهر امام رضا(ع) در روزهاي پاياني ماه صفر آماده شده است. پيش بيني شده 200 هزار نفر از اين جمعيت را زائران پياده مشهدالرضا(ع) تشكيل دهند.

2713/660

سرخط اخبار استان‌ها