۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81432036
T T
۰ نفر
اهداي سه هزار و 806 واحد خون توسط كردستاني ها در ماه محرم

سنندج - ايرنا- مديركل انتقال خون كردستان از اهداي سه هزار و 806 واحد خون توسط مردم كردستان از آغاز محرم تا پايان اربعين حسيني خبر داد.

محمد سعيد كريميان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: از آغاز ماه محرم تا اربعين امسال در مجموع چهار هزار و 444 داوطلب اهداي خون به پايگاه هاي ثابت شهرستان هاي سنندج، سقز و تيم هاي سيار اهداي خون در ساير شهرستان ها مراجعه كردند كه از اين تعداد سه هزار و 806 نفر موفق به اهداي خون شدند.

وي افزود: از مجموع اين تعداد خون اهدا شده بيش از 10 هزار و 500 واحد خون و فرآورده خوني شامل گلبول قرمز فشرده، پلاسما، پلاكت، كرايوپرسيپيتيت و خون كم لكوسيت تهيه شده است.

او ضمن تقدير از جامعه اهداكنندگان خون به دليل حضور پرشور و مستمر در اين ايام اظهار كرد: در ماه محرم سال گذشته دو هزار و 690 نفر به منظور اهداي خون مراجعه نمودند كه از اين تعداد دو هزار و 258 نفر موفق به اهداي خون شدند و بر اين اساس آمار اهداي خون امسال افزايش بيش از هزار واحدي را در قياس با سال گذشته نشان مي دهد.

مديركل انتقال خون كردستان ادامه داد: از محرم تا اربعين امسال هزار و 69 نفر براي اولين بار خون اهدا كردند و اميدواريم با برنامه هايي كه توسط دفتر آموزش، جذب و حفظ اهداكنندگان در حال اجراست اين افراد به جمع جامعه اهداكنندگان مستمر خون بپيوندند.

وي يادآور شد: اهداكننده مستمر به شخصي اطلاق مي گردد كه حداقل در سال دوبار خون اهدا كند كه 45درصد از خون هاي اهدايي از محرم تا اربعين امسال از اهداكنندگان مستمر خون دريافت شده است.

كريميان وجه تمايز اهداي خون امسال را نسبت به سال گذشته اطلاع رساني در مورد طرح نذر خون برشمرد و گفت: اهداي خون در ايام ماه محرم امسال به صورت نرمال در تمامي روزها صورت گرفت و با حجم انبوهي از خون اهدايي در ايام خاص و يا 15 روز اول محرم مواجه نبوديم بنابراين تاريخ انقضاي خون هاي دريافتي نيز به صورت نرمال خاتمه مي يابد كه موجب تامين بخشي از خون مورد نياز در فصول سرد سال خواهد شد.ك/3

7346/533

سرخط اخبار استان‌ها