۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81432315
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: بودجه 600 ميلياردي نظامي نشانه استكبارخويي آمريكا است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه گفت: اختصاص بودجه 600 ميليارد دلاري آمريكا كه بيشتر از بودجه نظامي مجموع سه كشور چين، فرانسه و انگلستان است با ادعاي حمايت از حقوق بشر سنخيت ندارد و نشانه استكبارخويي آمريكا است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي افزود: دولت آمريكا همواره دم از حمايت حقوق بشر و مبارزه با ظلم و ستم جهاني دارد در حالي كه اختصاص اين ميزان بودجه نظامي نشان از سلطه طلبي اين كشور در مورد كشورهاي ضعيف و جهان سومي دارد.

وي اظهار كرد: بر اساس آماري تاريخي، آمريكا در طول نيم قرن گذشته با لشكركشي به 22 كشور مختلف و ايجاد خونريزي و جنگ موجب كشته شدن ميليونها انسان بي گناه شده است كه به نظر نمي رسد اين امر سنخيتي با انسان دوستي و نوع دوستي داشته باشد.

حجت الاسلام قريشي گفت: لشكركشي عظيم و تسخير هفت كشور توسط آمريكا در يك دهه گذشته و تجاوز به خانه و كاشانه مردم بي گناه از ديگر جنايت هاي آشكار است كه هم اكنون نيز شاهد استمرار آن به خصوص در كشورهاي اسلامي منطقه هستيم.

وي ادامه داد: همه ما وظيفه داريم بر اساس فرمايشات امام راحل بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي كه همواره رابطه بين ايران و آمريكا را همانند رابطه گرگ و ميش بيان مي كردند هيچگاه گول نرمش ها و خنده هاي ظاهري دولتمردان آمريكا را نخوريم.

حجت الاسلام قريشي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن بيست و هفتم آذر كه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شده است گفت: ايجاد ارتباط نزديك و تنگاتنگ بين عالمان علمي و ديني موجب پيشرفت روزافزون كشور از نظر علمي و اعتقادي مي شود كه بايد بيشتر از اين مورد توجه قرار گيرد.

وي از برگزاري اجتماع عظيم هيات هاي مذهبي و اقشار مختلف مردم در روز اربعين حسيني تقدير و تشكر كرد و افزود: برگزاري هرچه منسجم و باشكوه مراسم مذهبي نشانگر وحدت ملي و نمايش عمومي است كه اميدواريم مسئولان فرهنگي استان همواره در دستور كار خود قرار دهند.

7126/581
۰ نفر