۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81432403
T T
۰ نفر

دیدار و گفت وگوی امیر قطر با رییس جمهوری تركیه

۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81432403
دیدار و گفت وگوی امیر قطر با رییس جمهوری تركیه

استانبول- ' تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر روز جمعه در آنكارا با ' رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری تركیه دیدار و در مورد تحولات منطقه ای گفت و گو كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'ابژكتیف' ، در این دیدار كه در كاخ ریاست جمهوری و در پشت درهای بسته صورت گرفت، 'عصمت یلماز' وزیر دفاع، 'محمد شمشك'وزیر دارایی و'لطفی الوان'وزیر حمل و نقل و 'هاكان فیدان' رییس سازمان اطلاعات (میت) تركیه حضور داشتند.

پس از مذاكرات هیاتهای طرفین، اردوغان به همراه امیر قطر در مسجدی در آنكارا نماز جمعه اقامه كرد.

قرار است اردوغان و امیر قطر عصر امروز تفاهمنامه ای را به امضا برسانند و یك كنفرانس مطبوعاتی مشترك برگزار كنند.

تركیه و قطر پیشتر اعلام كرده بودند كه در صدد هستند شورای عالی همكاری استراتژیك تشكیل دهند و احتمالا در این سفر قرار داد یاد شده به امضا خواهد رسید.

مركز اطلاع رسانی ریاست جمهوری تركیه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه محور مذاكرات امیر قطر با مسوولان تركیه درخصوص راهكارهای تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در این بیانیه تاكید شده است كه اردوغان و امیر قطر بیانیه مشتركی را درخصوص تشكیل شورای عالی همكاری استراتژیكی بین دو كشور را امضا خواهند كرد.

قطر و تركیه كه علیه سوریه با عربستان همراهی می كردند، پس از بروز بحران در مصر و بركناری 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر دچار اختلاف شدند.

تركیه دولت 'السیسی' در قاهره را قبول نكرد ولی عربستان سعودی و قطر مناسبات خوبی با 'السیسی' برقرار كردند كه موجب دلسردی تركیه شد.

خاورم ** 2010 **1917

سرخط اخبار جهان