۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 81432405
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشمر: وقف يك فرهنگ و حركت اقتصادي و معنوي است

مشهد - ايرنا - امام جمعه كاشمر با اشاره به فرارسيدن هفته وقف گفت: وقف به عنوان يك فرهنگ و يك حركت خدماتي، اقتصادي و معنوي در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيدقاسم يعقوبي' در آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته كاشمر افزود: هر فردي به وسيله وقف مي ‌تواند نام و ياد خود را جاودانه كند بنابراين در اين راه بايد حق و حقوق موقوفات مورد توجه متوليان، مستأجرين و اداره اوقاف قرار گيرد.

وي 'وقف' را يك جريان زنده در جامعه توصيف و بيان كرد: بايد در زمينه آبادي، احيا و توجه به موقوفات تلاش نموده و اجازه ندهيم موقوفه‌اي به دليل بي‌ توجهي از بين برود.

خطيب جمعه كاشمر گفت: به بركت وجود موقوفات متعددي كه توسط گذشتگان در كاشمر ايجاد شده اين شهرستان جزو 15 شهر وقفي در كشور است لذا اداره اوقاف و متوليان مكلف و موظف به احيا، رشد و ترقي موقوفات هستند.

وي در ادامه خطبه ها همچنين با اشاره به اهميت وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: بايد زمينه درك صحيح نياز حوزه و دانشگاه به يكديگر فراهم شود زيرا زماني كه حس نياز به يكديگر ايجاد شد مي توان پديده ها را به صورت كامل بررسي كرد.

يعقوبي همچنين با اشاره به برخي رخدادهاي بين المللي، صرف نظر كردن آمريكا از تحريم كوبا پس از گذشت 55 سال آن را نشانگر ناكارآمدي تحريمها دانست.

وي افزود: كوبا به عنوان يك كشور كوچك در قاره آمريكا توانسته در برابر تحريمهاي آمريكاي مدعي ابرقدرتي دنيا، مقاومت كند.

امام جمعه كاشمر گفت: ايران اسلامي با ملتي غيور و رهبري فرزانه با مقاومت و ايستادگي در برابر تحريمها، آمريكا را نه تنها در اين حوزه بلكه از تمام تجاوز و جنايتهايي كه تاكنون نسبت به مردم مظلوم در دنيا داشته پشيمان مي ‌كند.

كاشمر در فاصله 228 كيلومتري جنوب غرب مشهد واقع است.

7497/660

سرخط اخبار استان‌ها