۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81432410
T T
۰ نفر
امام جمعه ميانه: سوء ظن سبب تزريق بي اعتمادي در جامعه است

تبريز- ايرنا- امام جمعه ميانه با اشاره به حكمت هايي از نهج البلاغه، آيات قرآن كريم و روايات و احاديث، به اهميت حسن ظن در جامعه اشاره كردو گفت: سوء ظن سبب تزريق بي اعتمادي و تنش در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام محمدرضا حامدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته افزود: متاسفانه سوءظن يكي از مواردي است كه در جامعه اسلامي ما هم رواج يافته و در رسانه هاي ديداري، شنيداري و نوشتاري نيز به چشم مي خورد .

وي اضافه كرد: در جامعه اي كه گرفتار سوء ظن شود نمي توان كاري از پيش برد اما حسن ظن در جامعه سبب بالا رفتن اعتماد، اتحاد و همبستگي ، بهره برداري از پتانسيل هاي گروهي و در نهايت پيشرفت جامعه است .

وي با تاكيد براينكه اعتماد سرمايه مهم زندگي اجتماعي است گفت: نبايد با سوء ظن هاي بي مورد سبب سلب اعتماد در جامعه شده و زمينه ساز گناه هايي از قبيل تجسس در امور ديگران، غيبت و تهمت شد .

نماينده ولي فقيه در ميانه با اشاره به 29 آذرآغاز هفته وقف، افزود: وقف، صدقه و احسان از سنت هاي ديرينه اسلامي است كه بعد از مرگ انسان نيز ثواب آن جاري بوده و بايد گفت كه شهرستان ميانه از نظر وقف و امور خيريه در سطح استان از جايگاه بالايي برخوردار است.

حاج آقا حامدي از مسوولين استاني به خاطر نبود تشكيلات مناسب براي اداره اوقاف و امور خيريه در شهرستان انتقاد كرد و گفت: عدم توجه و رسيدگي به اين امر موجب كمرنگ شدن سنت حسنه وقف خواهد شد.

وي وقف را حق الله و حق الناس عنوان كرد و افزود: از مسوولين امور اوقاف انتظار مي رود براي حل مشكلات مربو به امور وقف اقدامات لازم را بعمل آورده و احقاق حق كنند تا مردم نيز با رغبت و علاقه بيشتري به امور خيريه وقف بپردازند.

حامدي با بيان اينكه شب يلدا مصادف با شب رحلت نبي مكرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي است بر اجراي پرشور برنامه هاي مناسب دراين روز تاكيد كرد و خواستار رعايت شئونات اين روز درايام ديد و بازديد اين شب شد.

وي با گراميداشت شهادت هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت، با اشاره به حركت سيل مشتاقان آن حضرت به سمت مشهد گفت: اين حركت همانند سيل حركت عظيم مردم دراربعين به سمت كربلا بوده و حركتي ارزشمند است كه نيازمند برنامه ريزي مناسب و صحيح از سوي مسوولين است.

حجت الاسلام حامدي با بيان سانسور خبري گسترده از سوي دشمن و پخش اخباري بر ضد مسلمانان و شيعيان از جمله با گروگانگيري مشكوك دراستراليا و سه كشته درصدد برآمدند تا توجه جهانيان را از حركت عظيم اربعين حسيني به سمت حاشيه ها ببرند و آنقدر بر روي اين خبر ضد اسلامي و ضد شيعه در استراليا مانور دادند كه حتي حادثه تروريستي در پاكستان با 150 كشته نيز با انعكاسي جزئي در حاشيه ماند.

امام جمعه ميانه اعمال تحريم ها از سوي آمريكا را يك مشت حرف و ادعا خواند و افزود: اعتراف رييس جمهورآمريكا بر بي فايده بودن تحريمها نشان از اين است كه ملت ما از جمله مسوولين به مقاومت در برابر تحريم ها اعتقاد داشته و آن را امري آسان مي پندارند.

وي بنا بر فرمايش رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتي و استفاده از پتانسيل هاي دروني كشور را تنها راه مقابله با تحريم ها خواند گفت : كاهش قيمت نفت نيز يكي ديگر از سناريوهاي تحريمهاست كه با كمك مزدور و غلام حلقه به گوش خود يعني عربستان اعمال مي كنند اما نمي دانند كه ايران از اول انقلاب همواره در تحريم بوده اما رو به جلو حركت كرده و عقب ننشسته زيرا ملت ما ملتي ولايتمدار و گوش به فرمان رهبري است.

7231 / 1495

سرخط اخبار استان‌ها