۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱
کد خبر: 81433026
T T
۰ نفر
گروههاي تكفيري در حلب و درعا سوريه به جان هم افتادند

تهران - ايرنا - دو گروهك تروريستي 'جبهه النصره' و 'الجبهه الاسلاميه' از يك سو و تروريستهاي 'داعش' از سوي ديگر در مناطق 'حلب' و 'درعا' در سوريه با يكديگر درگير شدند.

به گزارش روز شنبه پايگاه اينترنتي 'العهد'، ارتش سوريه نيز با عناصر گروهك تروريستي داعش در حومه فرودگاه نظامي 'ديرالزور' به شدت درگير شده كه در نتيجه آن شماري از داعشي ها به هلاكت رسيده و يا زخمي شده اند.

همزمان با آن جنگنده هاي نيروي هوايي سوريه مراكز تجمع عناصر مسلح در منطقه 'حويجه الصكر' را بمباران كردند.

در همين راستا ارتش سوريه حمله افراد مسلح عليه مزارع 'الملاح' در شمال حلب را سد كرده و بسياري از آنان را به هلاكت رساند و يا مجروح كرد. همچنين ارتش سوريه با توپخانه مراكز تجمع افراد مسلح در محله 'الراشدين' در حومه شهر حلب را مورد هدف قرار داد.

گروهك تروريستي داعش نيز با توپخانه و خمپاره شهر 'مارع' در حومه شمالي حلب را مورد هدف قرار داد.

در شهر درعا نيز گروهك تروريستي جبهه النصره مستقر در شهرك 'الشجره' و گروهك تروريستي موسوم به 'لشكر شهداي جولان' مستقر در شهرك 'سحم' در جولان با گلوله هاي تانك مواضع يكديگر را مورد حمله قرار دادند.

همچنين تروريستهاي اين لشكر توانست بر پست بازرسي 'العلان' كه در دست گروه تروريستي جبهه النصره بود، تسلط يافته و شماري از تروريستهاي النصره از جمله يك فرمانده اردني الاصل اين گروه را به قتل برساند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، در شهر ادلب نيز شماري از تروريستهاي 'لشكر صقور الشام' وابسته به 'القاعده' در درگيري با ارتش سوريه در حومه 'جبل الاربعين' به هلاكت رسيدند.

در استان دمشق نيز ارتش سوريه با گروههاي مسلح در حومه شهرك 'زبدين' و شهر 'حرستا' درگير شد و بالگردهاي سوريه مراكز تجمع تروريستها در منطقه 'جرود قلمون' را مورد حمله قرار دادند.

نيروهاي سوريه در حومه 'قنيطره' نقل و انتقالات تروريستها در دو شهرك 'الحميديه' و 'الصمدانيه' را مورد هدف قرار دادند . در حومه شهر 'لاذقيه' نيز ميان ارتش سوريه با گروههاي مسلح در نزديكي دو روستاي 'دورين' و 'كفر دلبه' درگيري روي داده است.

در همين راستا حومه شهر 'حمص' شاهد درگيري ميان ارتش سوريه و گروههاي مسلح در نزديكي روستاي 'ام شرشوح' بود.

گروهك تروريستي داعش نيز در يك اقدام جنايتكارانه يك شهروند كرد ساكن حومه شهر 'عين العرب' (كوباني) را به اتهام سيگار كشيدن با شمشير گردن زد .

خاورم ** 1487 **1651

سرخط اخبار جهان