۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81433036
T T
۰ نفر
19 هزار هكتار از اراضی وقفی كردستان سند دار می شود

سنندج - ایرنا - مدیر كل اوقاف و امور خیریه كردستان از سند دار كردن بیش از 19 هزار هكتار از اراضی موقوفه استان طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان روحی روز شنبه در دیدار كاركنان و متولیان اوقاف استان با نماینده ولی فقیه، افزود: این اراضی پس از انعقاد تفاهم نامه میان اداره كل اوقاف، منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد استان شناسایی شده و در دو ماه آینده سند دار خواهند شد.

او با بیان اینكه انعقاد تفاهم نامه میان این سه سازمان در استان برای نخستین بار در سطح كشور انجام شده است، گفت: همكاری این سه سازمان نقش موثری در احیاء، رفع تصرف اراضی وقفی و شناسایی این اراضی دارد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه كردستان اظهار كرد: در گذشته بسیاری از اراضی توسط افرادی تصرف شده و بازپس گیری این اراضی با موانعی روبرو بوده است و هم اكنون یكی از وظایف اصلی اوقاف احیای این زمین ها و سند دار كردن آنها است.

وی با بیان اینكه در این راستا تاكنون اقدامات موثری در استان انجام شده است افزود: بر همین اساس در سال جاری دو مسجد شیخ محمد و شیخ سلیم در سنندج را با وسعت 160 هكتار سند دار كرده ایم.

به گفته وی براساس برآورد كارشناسان هم اكنون حدود یك، بیست و پنجم شهر سنندج اراضی وقفی شامل مسجد، امامزاده و یا بقاع متبركه است.

روحی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه بقاع متبركه استان اظهار كرد: در این حوزه اقدامات زیربنایی خوبی صورت گرفته و طرح گردشگری مذهبی ما مورد تایید استانداری قرار گرفته و ردیف اعتباری برای آن نیز مشخص شده است.

وی همچنین به فعالیت های قرآنی این اداره كل اشاره كرد و گفت: طرح تربیت حافظان قرآنی یكی از فعالیت های اوقاف است، طی دو سال گذشته 18 هزار نفر برای شركت در این طرح ثبت نام كرده اند.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه كردستان افزود: از این تعداد افراد شركت كننده در طرح تربیت حافظان قرآن كریم هم اكنون حدود شش هزار نفر توسط 200 مربی در حال حفظ قرآن هستند.

وی همچنین طرح بزرگ مسابقات قرانی را از دیگر فعالیت های عنوان كرد و گفت: در این مسابقات حدود چنج هزار نفر شركت كردند كه 42 نفر از این تعداد در رشته های حفظ، ترتیل و قرائت عنوان برتر را كسب كردند.

روحی در ادامه از ثبت 29 وقف جدید در سال جاری در سطح استان خبر داد و اظهار كرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی انتظار كاهش وقفیات را داشتیم اما خوشبختانه با رشد مواجه شدیم.

در ادامه این دیدار از 25 نفر از فعالان قرآنی و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف تجلیل شد.ك/2

7348/570

سرخط اخبار استان‌ها