۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81433361
T T
۰ نفر
216 هزار دانش آموز كردستاني تحت پوشش توزيع شير رايگان قرار مي گيرند

سنندج- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش كردستان با اشاره به اينكه براساس سياست هاي آموزش و پرورش، توزيع شير رايگان از امروز در مدارس استان آغاز شده است گفت: 216 هزار و 479 نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش توزيع شير رايگان قرار مي گيرند.

به گزارش ايرنا، سالار عرفاني نسب روز شنبه در حاشيه آيين توزيع شير رايگان در ميان دانش آموزان استان در سنندج افزود: دانش آموزان دوره ابتدايي، اول متوسطه، دانش آموزان مدارس شبانه روزي، پيش دبستاني هاي ضميمه مدارس ابتدايي و كودكان بي سرپرست مراكز بهزيستي و كاركنان اين مدارس تحت پوشش توزيع شير رايگان قرار مي گيرند.

وي با اشاره به اهميت مصرف شير، به جايگاه استفاده از ماده لبني در فرهنگ ديني پرداخت و با بيان حديثي از پيامبر اكرم (ص) مبني بر اينكه شير سرور نوشيدني هاست گفت: در نوشته هاي باستاني و در طب قديم نيز از شير به عنوان يك دارو نام برده شده است.

عرفاني نسب ميانگين مصرف شير در سطح كشور را پايين دانست و اظهار كرد: هر فرد بايد سه ليوان شير در روز مصرف كند و مصرف اين ماده لبني براي دانش آموزان كه در دوره رشد هستند بيشتر حائز اهميت است.

او تكميل ميزان مصرف شير دانش آموزان و توزيع رايگان آن در سطح مدارس را از جمله اهداف برنامه هاي آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: فرهنگ سازي براي مصرف مستمر شير از ديگر اهداف اين طرح است.

مديركل اموزش و پرورش كردستان به اعتبار پيش بيني شده جهت توزيع شير اشاره كرد و گفت: مبلغ 90 ميليارد ريال به همين منظور براي استان اعتبار پيش بيني شده است كه 28 ميليارد ريال آن در مرحله اول به استان تخصيص يافته تا شير مورد نياز در بين دانش آموزان جامعه هدف توزيع شود.

وي با تقدير از كليه دست اندركاران تهيه و توزيع شير در سطح استان اظهار كرد: بايد با همكاري و تلاش مجموعه و بر اساس برنامه زمان بندي و تعداد نوبت هاي پيش بيني شده، شير مورد نياز دانش آموزان را توزيع كرد.

عرفاني مدير آموزش و پرورش ناحيه دو سنندج نيز از شير به عنوان يك غذاي سالم و مفيد براي بدن ياد كرد و به دانش آموزان توصيه كرد شيرهاي توزيع شده را حتما مصرف كنند.ك/2

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها