۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81433394
T T
۰ نفر
روسيه اعضاي شوراي امنيت را از مطرح كردن مساله تحريم ايران برحذر داشت

مسكو-ايرنا- ويتالي چوركين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل، اعضاي شوراي امنيت را از مطرح كردن مساله ادامه تحريم ها در مورد ايران برحذر داشت.

به گزارش روز شنبه خبرگزاري ايتارتاس روسيه ، چوركين در نشست شوراي امنيت طرح موضوع ادامه تحريم ها عليه ايران را در شرايط حساس كنوني زيانبار دانست.

در گزارش ايتارتاس آمده است: در نشست روز جمعه شوراي امنيت، هري كويينلن رييس كميته تحريم هاي شوراي امنيت در مورد ايران، گزارشي را در مورد اجراي تحريم ها ارائه كرد و گفت كه تدابير پيش بيني شده در قطعنامه هاي 1737، 1803 و 1909 با توجه به ادامه مذاكرات ايران و گروه 1+5 به قوت خود باقي است و بايد اجرا شوند.

نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در اين نشست گفت كه در شرايط حساس كنوني مذاكرات هسته اي ايران، هر گونه فعاليت كميته تحريم هاي شوراي امنيت در مورد ايران كه از حوزه اختيارات آن خارج باشد، مضر خواهد بود.

وي تاكيد كرد، اين موضوع به ادامه تحريم هاي ايران هم مربوط مي شود.

چوركين با بيان اين كه مسوولان جامعه جهاني به خوبي اين مساله را بدون گوشزد درك مي كنند، بر ضرورت تلاش بازيگران بين المللي براي ادامه مذاكرات هسته اي ايران و به نتيجه رساندن آن تاكيد كرد.

وي افزود: بايد در طول سه تا چهار ماه سندي در مورد برنامه هسته اي ايران تنظيم شود كه در آن تمام اصول پايه و شاخص فعاليت هاي ايران در اين زمينه قيد شده باشد.

نماينده دائم روسيه در سازمان ملل گفت: به نوبه خود تلاش لازم براي حل و فصل تمام مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران و لغو تحريم ها را در مورد اين كشور انجام خواهيم داد.

اروپام*5*391 **1583

سرخط اخبار جهان