۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81433747
T T
۰ نفر
بيش از 72 هكتار از اراضي ملي واگذار شده شهرستان فيروزكوه از مستاجران خلع يد شد

تهران - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه گفت: 72.5 هكتار از اراضي ملي واگذار شده اين شهرستان از مستاجران از ابتداي سال تاكنون با صدور احكام قضايي خلع يد شده است.

'روح الله درويش خضري' روز شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهاركرد: با اجراي دو مورد دستور قضايي تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغ ها، يكهزار و 150 متر مربع از اراضي كشاورزي روستايي شهرستان طي روز جاري به وضعيت قبل اعاده شد.

وي گفت: اين موارد شامل ديوار كشي و تفكيك غيرمجاز اراضي بود كه به ترتيب در روستاهاي 'گدوك' از بخش مركزي و 'شادمهن' از بخش 'ارجمند' اجرايي شد.

درويش خضري تصريح كرد: به دليل عدم اجراي تعهدات توسط مستاجران اراضي ملي واگذار شده، با صدور هشت مورد احكام در محاكم قضايي، از ابتداي سال تاكنون مساحت 72.5 هكتار از اراضي مذكور نيز خلع يد شد.

وي خاطرنشان كرد: افرادي كه نياز به مجوز ساخت و ساز دارند مي توانند از طريق مراجعه به مراجع ذي صلاح فرمانداري، بخشداري ها يا شهرداري ها به انجام اين مهم مبادرت كنند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه همچنين هشدار داد: بر اساس ماده سه قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغ ها، تمامي مالكان يا متصرفان اراضي زراعي و باغ‎ها كه به صورت غيرمجاز و بدون اخذ مجوز از مراجع قانوني اقدام به تغيير كاربري كنند، علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزاي نقدي از يك تا سه برابر قيمت روز زمين محكوم مي‏ شوند و در صورتي كه جرم تكرار شود به حداكثر جزاي نقدي و حبس از يك تا شش ماه محكوم خواهند شد.

تهرام/8142/1348
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد