۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 81433819
T T
۰ نفر
تردد در محور مهاباد - بوكان به دلیل كولاك شدید بدون زنجیرچرخ غیر ممكن است

مهاباد - ایرنا - بارش برف سنگین كه با كولاك شدید در محور مهاباد به بوكان در جنوب آذربایجان غربی همراه است تردد در این محور ارتباطی را بدون استفاده از زنجیرچرخ غیرممكن كرده است.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید برف كه از عصر شنبه در این شهرستان آغاز شده است تردد در بیشتر محورهای ارتباطی این شهرستان بویژه محورهای كوهستانی را كند كرده است.

خسرو مصطفویی گفت: هم اكنون به دلیل بارش برف و كولاك شدید در محور مهاباد به بوكان در جاده برهان به دلیل كاهش دید تردد به كندی در حال جریان است.

وی ارتفاع برف در گردنه قره بلاغ در این محور را بیش از 15 سانتیمتر اعلام كرد و افزود: رانندگانی كه قصد تردد در این محور را دارند حتما باید زنجیرچرخ و دیگر امكانات ایمنی را به همراه داشته باشند.

مصطفویی با بیان اینكه تردد در محور مهاباد به سردشت نیز به دلیل بارش شدید برف در حال حاضر به كندی صورت می گیرد یادآوری كرد: بارش برف در گردنه زمزیران در این محور ارتباطی نیز به حدود 10 سانتیمتر رسیده است.

وی گفت: با وجود بارش برف در محورهای مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب تردد در این محورها نیز بدون هیچگونه مشكلی در جریان است.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود: در حال حاضر بیش از 40 دستگاه ماشین آلات برف روب سنگین، نیمه سنگین و سبك در پنج راهدارخانه این شهرستان به صورت آماده باش و شبانه روزی مستقر و در حال پاكسازی و برف روبی محورهای ارتباطی این شهرستان هستند.

وی از همه رانندگانی كه در این فصل از سال قصد تردد در محورهای برف گیر و كوهستانی این شهرستان را دارند خواست تا وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر امكانات ایمنی مجهز سازند.

ورود یك سامانه بارش زای مدیترانه ای كه از عصر روز شنبه شهرستان مهاباد را تحت تاثیر خود قرار داده است موجب بارش باران و برف در بیشتر نقاط این شهرستان و دیگر مناطق جنوبی آذربایجان غربی شده است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و 116 كیلومتری مركز استان واقع شده است.

584/581/ 3404
۰ نفر