۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 81433834
T T
۰ نفر
هنیه:مصر دشمن صهیونیستی را برای پایبندی به آتش بس تحت فشار قراردهد

تهران -ایرنا- معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از مصر خواست دشمن صهیونیستی را به پایبندی به توافقنامه آتش بس با نیروهای مقاومت فلسطین وادار كند.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در جریان بازدید از منزل شهید 'بلال منیراوی' در رفح اظهار كرد كه حمله بامداد روز شنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به شمال غرب 'خان یونس' نقض صریح توافقنامه آتش بس تحت نظارت مصر به شمار می رود و اقدامی بسیار خطرناك است.

وی افزود: ملت فلسطین ملتی مقاوم و پایدار است و هرگز از چنین حملات وحشیانه ای ترس و هراسی ندارد و ما پیروزی و دستاوردهایی را كه در جنگ اخیر در غزه به دست آوردیم، حفظ خواهیم كرد.

این در حالی است كه جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد روز شنبه دو منطقه در شمال استان خان یونس واقع در جنوب باریكه غزه را بمباران كردند اما این حملات كشته یا زخمی درپی نداشت.

هنیه تاكید كرد كه شهید منیراوی یكی از شیرمردان گردان های عزالدین قسام بود كه در جنگ اخیر در غزه نیز مشاركت داشت و طی روزهای گذشته در عملیاتی جهادی در غزه به شهادت رسید. شهادت وی ثابت كرد كه جوانان فلسطینی همواره دست به سلاح و در حال آماده سازی خود برای جنگ با دشمن هستند.

اسماعیل هنیه همچنین در تماس تلفنی با 'خالد شولی' وكیل حماس در اروپا دستاورد بزرگ اخیر مبنی بر حذف نام حماس از لیست سیاه اروپا را تبریك گفت و از تلاش های گسترده او در این راستا تقدیر و تشكر كرد.

هنیه این دستاورد را پیروزی بزرگی برای وكلای جنبش حماس و ملت فلسطین دانست.

وی تاكید كرد: تلاش های وكلای حماس در اروپا، موجب همبستگی بیشتر میان ملت فلسطین و حمایت هرچه بیشتر آزادگان جهان از عدالت و حقوق ملت فلسطین خواهد شد.

دیوان عدالت اروپا چهارشنبه هفته گذشته طی حكمی درخواست حماس مبنی بر تجدید نظر در اقدام اتحادیه اروپا در زمینه گنجاندن نام این جنبش در لیست سازمان های تروریستی را پذیرفت و نام آن را از این لیست حذف كرد.

**مترجمام**1480**1517
۰ نفر

سرخط اخبار جهان