۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۵:۲۶
کد خبر: 81433892
T T
۰ نفر
پوتین: 230 مامور اطلاعاتی خارجی در روسیه شناسایی شدند

مسكو-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از شناسایی بیش از 230 مامور اطلاعاتی خارجی در روسیه در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین، پوتین عصر شنبه در جمع سران و كاركنان سازمان های اطلاعاتی روسیه اعلام كرد: سازمان های ضداطلاعات روسیه در سال جاری بیش از 230 مامور و عامل سازمان های اطلاعاتی خارجی را شناسایی كردند.

وی با اشاره به افزایش شدید فعالیت سازمان های اطلاعاتی خارجی در روسیه بر ضرورت انسجام و هماهنگی سیستم ضداطلاعات این كشور برای مقابله با این تهدید و خنثی سازی آن تاكید كرد.

هر چند كه رییس جمهوری روسیه نامی از كشورهایی كه سازمان های اطلاعاتی خود را در روسیه فعال كرده اند نبرد اما با توجه به شناسایی و دستگیری شماری از ماموران اطلاعاتی غربی در روسیه در سال های اخیر و تنش های شدیدی كه در حال حاضر میان مسكو و غرب وجود دارد، منظور پوتین عوامل سازمان های اطلاعاتی غربی بود.

رییس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت محافظت دقیق مرزهای این كشور توسط سازمان مرزبانی وابسته به سازمان امنیت فدرال روسیه تاكید كرد.

پوتین همچنین سازمان اطلاعات خارجی روسیه را موظف به پیش بینی و تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی كرد و گفت: این امر باید برای تامین امنیت ملی روسیه انجام گیرد.

برخی مقامات روس در یك هفته اخیر اعلام كرده اند كه تعدادی كشورهای غربی ازجمله آمریكا در ایجاد بحران در ساختار مالی روسیه و كاهش شدید ارزش روبل واحد ارزی این كشور دخالت داشته اند.

سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، به تازگی آمریكا را به دخالت در ایجاد مشكلات اقتصادی كشورش متهم كرد و گفت: هیچ تردیدی نداریم كه واشنگتن بطور عمدی و آگاهانه در بروز مشكلات اقتصادی روسیه دخالت می كند.

ریابكوف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مورد شواهد معتبر و انكارناپذیر وجود دارد كه بخش های اقتصادی و مالی دولت اوباما در ایجاد مشكلات برای روسیه شركت دارند.

این مقام روسی همچنین گفت: مقام های آمریكایی با رضایت خاطر درمورد مشكلات گوناگون اقتصادی روسیه یا تغییرات شاخص های اقتصادی و وضعیت بازارهای مالی از جمله بورس و ارز اظهارنظر می كنند.

اروپام*5*391** 3404

سرخط اخبار جهان